به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز یکشنبه در آیین صبحگاه مشترک دانش آموزی در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی بندرگناوه افزود: دانش آموزان باید یادبگیرند بصورت تیمی و گروهی کار کنند و آموخته های فراگرفته را با همکلاسی ها و دوستان خود بصورت دوسویه که به افزایش تولید وعلم کمک می کند، به اشتراک بگذارند.
وی گفت: دانش آموزان در کنار علم آموزی آموخته های فراگرفته را جامه عمل بپوشانند و در زندگی خود بکار گیرید.
کرمی، به محور و معیارهای نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اشاره کرد و افزود: توجه به مسایل علمی آموزشی، معنوی ومذهبی، زیستی و سلامت وبهداشت، بروز استعدادهای نهفته هنری، آگاهی دانش اقتصادی و اجتماعی، فراگیری فناوری و مهارتهای موردنیاز از عمده این معیارهاست که در این نقشه بر آنها تاکید شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر اظهارکرد: براساس نقشه راه ترسیم شده ما معلمان باید تلاش کنیم زمینه های ارتقای رشد علمی دانش آموزان را فراهم کنیم و محتوای کتاب و درسی را به بهترین وجهی که در توان داریم به آنان بیاموزیم.
وی اهتمام به مسایل معنوی و مذهبی را از معیارهای مهم در نقشه راه آموزش وپرورش دانست و گفت: دانش آموزان باید درکنار فراگیری دانش، به بعد پرورشی و معنوی که کمک شایانی در تقویت آموزش های دوران تحصیلی است، بیش از پیش ارزش و اهمیت قایل شوند.
وی، بر آگاهی دانش اقتصادی اجتماعی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان بزرگترین و مهم ترین سرمایه های اجتماعی مردم و جامعه هستند و باید مسایل اجتماعی را بخوبی فراگیرید و در زندگی و جامعه خود بکار گیرند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی آموزش وپرورش و هفته تربیت اسلامی افزود: مربیان حوزه تربیتی و پرورشی با تمام توان و علاقه مندی در حوزه های مختلف از جمله آموزشی و فرهنگی، پرورشی و مذهبی دانش آموزان مجدانه تلاش و توجه خاصی دارند.
در این آیین برنامه های مختلفی توسط دانش آموزان اجرا و در پایان به همراه مسئولان غذای سالم صرف کردند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 92 هزارنفر جمعیت دارای 18 هزار دانش آموز است.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.