به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز یکشنبه در دومین اجلاس استانی نماز در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس با قدردانی از برگزارکنندکان این اجلاس، افزود: نماز بهترین ذکر و راه برای ارتباط با خدا است.
وی با بیان اینکه حوزه نماز ظرفیت های زیادی دارد که کمتر به آن توجه شده است، خاطرنشان کرد: باید اقامه نماز را عملی کنیم و از پرداختن به برنامه های ظاهری پرهیز شود.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه در مدیریت فرهنگی هنوز حرفی برای گفتن نداریم و در مهندسی فرهنگی نیز کارهای زیادی باید انجام شود، تصریح کرد: باید به فعالیت های حوزه نماز و نورانیت آن درجامعه بویژه در بین جوانان بیشتر توجه کنیم.
در این اجلاس، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در سخنانی با تبریک روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و قدردانی از برگزاری دومین اجلاس استانی نماز در این شهرستان گفت: از نعمت های خداوند به مسلمانان انجام فریضه نماز است که در شب معراج به پیامبر داده شد تا با انجام آن به قرب و رضوان الهی برسیم.
آخوند عبدالباسط نوریزاد، نماز را تعهد انسان نسبت به خداوند متعال دانست و افزود: انسان نباید این تعهد را با سرگرم شدن به مسائل دنیوی و یا به بهانه مشاغل کاری و یا ضعف ایمان، سست کند.
وی گفت: انسان همانگونه که به تعهد خود نسبت به مقام مسئول یا مافوق عمل می کند باید به تعهد خود نسبت به خداوند نیز عمل نماید.
آخوند نوریزاد همچنین نماز را خشوع و خضوع در برابر خداوند دانست و اضافه کرد: باید تلاش کرد نماز را از عادت به عبادت واقعی تبدیل کرد زیرا نماز در واقع پند و اندرز برای زندگی بهتر و سعادت انسان است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی باید به مساله نماز توجه ویژه شود و همه مسئولان باید در این حوزه الگوی مردم باشند.
وی گفت: نماز خواندن سبب می شود تا مورد قرب و رضوان الهی و شفاعت نبی مکرم اسلام ص در قیامت قرار گیریم.
آخوند نوریزاد گفت: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس مظهر وحدت و صمیمیت شیعه و اهل سنت است و باید در حوزه فرهتگی مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.
دومین اجلاس استانی نماز استان گلستان که یک روزه است، روز یکشنبه در گنبدکاووس آغاز به کار کرد و طبق برنامه اعلام شده قرار است، مشاور وزیر کشور و مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان در این اجلاس سخنرانی نمایند.
به گفته قاسم محمدی مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز گلستان، اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری و تجلیل از فعالان حوزه نماز از دیگر برنامه های این اجلاسیه است.
در حاشیه دومین اجلاسیه نماز استان گلستان، نمایشگاه عکس و پوستر برپا و بنرهایی با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی نصب شده است.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.