دکتر سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: امروز اعتماد اجتماعی به عنوان یک رکن اصلی سرمایه اجتماعی در معرض خطر قرار دارد و در این حوزه نیاز به فعالیت بیشتر داریم لذا افزایش سرمایه اجتماعی ما را وادار می کند به عناصر انسجام بخش در این زمینه اتکا کنیم.
وی اظهار کرد: فرهنگ اصیل، دین و نمادهای دینی و انقلابی ما به ویژه شهدا نمادهای انسجام بخش جامعه هستند و از این رو نیازمند شهدا هستیم.
وی گفت: شهدا محور وحدت هستند و حفظ نام و یاد شهدا حافظ وحدت، همدلی و انسجام جامعه است از این رو خود را موظف به تداوم راه شهدا می دانیم و در مسیر اقتدار انقلاب و کشور قدم بر می داریم.
هاشمی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از پرافتخارترین دانشگاههای ما در دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرینی کرده و امروز هم با حضور دانشجویان و استادان آن در عرصه پیچیده تر جنگ نرم در راه اقتدار نظام اسلامی قدم بر می دارد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: افتتاح دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی به منظور تربیت دانشگاهیان و داشتن نسل سالم و توانمند احداث شده و یادمان شهیدان گمنام دانشگاه فردوسی در قلب دانشگاه نیز تمام دانشگاهیان را به سوی معنویات و سیر الی الله جذب می کند.
دکتر محمد کافی افزود: دانشکده تربیت بدنی با 6 هزار متر مربع زیربنا در سه طبقه و با هزینه 125میلیارد ریال ساخته شده که نمادی از تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: این دانشکده شامل 15 کلاس درس، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 250 نفر، نمازخانه، 35 اتاق مخصوص استادان، چهار آزمایشگاه تخصصی تربیت بدنی و یک سالن ورزشی چند منظوره می باشد.
وی گفت: یادمان شهدای گمنام نیز با مساحت 250 مترمربع در 2 طبقه ساخته شده و در طراحی آن که در دانشکده معماری این دانشگاه انجام شده به معماری اصیل ایرانی اسلامی توجه شده است.
دانشگاه فردوسی مشهد با 67 سال قدمت، 800 عضو هیات علمی، 23 هزار دانشجوی ایرانی و هزار و 500 دانشجوی خارجی از 20 کشور جهان، سومین دانشگاه ایران و بزرگترین مرکز علمی شرق کشور می باشد.
2 طرح یاد شده از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.