به گزارش ایرنا، محمد درویش عصر چهارشنبه در همایش فرهنگ سبز که در مدرسه شهید جهان آرای شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران برگزار شد، اظهار داشت که تولید اکسیژن، تنوع زیستی، حیات پرندگان، تبدیل قطرات باران به منابع آب زیرزمینی به جای سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک از کارکردهای درختان است.
وی بیان کرد که کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌های صوتی که سلامت امروز جامعه را تهدید می‌کند در سایه توسعه درختکاری و مشارکت مردم در این عرصه امکان پذیر است.
مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه 45 در صد از آب‌های شیرین کشور در حوزه زاگرس تولید می‌شود گفت که درختان بلوط و بنه سرمایه محیط زیست برای ذخیره آب‌های روان است.
درویش افزود که نرخ جابه‌جایی خاک در ایران سه برابر کشورهای آسیایی است که بر اساس برآوردهای کارشناسی 700 سال طول می‌کشد تا یک سانتیمتر خاک تشکیل شود و این امر اهمیت توسعه درختکاری را بیشتر نشان می‌دهد.
وی به از دست دادن سالیانه 2 میلیارد تن خاک در کشور اشاره کرد و افزود که نهادینه شدن فرهنگ درختکاری به عنوان راهکاری برای پیشگیری از فرسایش خاک ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
در این آئین اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان محیط زیست و محمد درویش، مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان شهرستان گچساران به یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز اقدام به غرس 2 اصله نهال کردند.
همچنین مسئولان با حضور در کنار نمایشگاه یادمان شهدای فرهنگی گچساران به روح پاک آنان ادای احترام کردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.