به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، عباس قنبری عدیوی روز یکشنبه در سومین همایش کشوری دبیران منتخب شورای صنفی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان در بوشهر افزود: با این برنامه ریزی زمینه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان فراهم می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان، باید در کنار این وظیفه به برنامه آموزشی، فرهنگی و ورزشی آنان نیز توجه شود.
قنبری اظهار کرد: تا قبل از سال 94، پنج مرکز مشاوره در دانشگاه فرهنگیان وجود داشت که امروز این تعداد به 64 مرکز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه هویت ساز است گفت: تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاههای بین المللی در راستای ارتقای سطح دانشگاه و همفکری امضا شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه دانش معلمان باید به روز باشد، تصریح کرد: معلمی که ایده و اندیشه و فرهنگ و تاریخ کهن کشور را بداند موفق خواهد بود.
وی گفت: نفت، گاز و انرژی سرمایه های کشور نیستند بلکه این نیروی انسانی است که می تواند کشور را به سمت توسعه سوق دهد.
وی در خصوص این همایش نیز گفت: محور اصلی سومین همایش صنفی - رفاهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بازآموزی با محوریت قانون گرایی، اخلاق مداری، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی است.
قنبری در خصوص اهمیت برگزاری این همایش افزود: اعتقاد ما بر این است که برگزاری این دوره در راستای همگرایی، هم اندیشی بین دانشجویان و پرسنل می تواند به ارتقای خدمات مختلف آموزشی و فرهنگی در این دانشگاهها کمک کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار آموزشگاه در کشور مشغول به تحصیل هستند که برخی از این مدارس دارای یک دانش آموز است که این بیانگر آموزش یکسان برای همه افراد جامعه است.
قنبری بیان کرد: اعتبار حوزه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بالغ بر 105میلیارد ریال است که بین 98 پردیس و مرکز آموزشی تقسیم می شود.
وی گفت: این دانشگاه ماموریت محور است و در این دوره چهار ساله خدمات آموزش و فعالیتهای مختلف فرهنگی و ورزشی ارائه می شود.
قنبری یادآور شد: در زمان حاضر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در 16 رشته در بخش علوم پایه و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در سالجاری دانشجویان ورودی 91 به جمع معلمان پیوستند و در این راستا نیز کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان راه اندازی و برای این کانون در همه پردیسها شعبه راه اندازی می شود.
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: در شرایطی که دشمن از بیرون به مرزهای فکری و فرهنگی ما حمله می کند باید مسئولیت مرزبانی اعتقادی و فرهنگی را به دوش بکشیم.
حجت الاسلام عین الله عابدی با اشاره به ماموریت شوراهای صنفی دانشجویی افزود: انجام کار جمعی و گروهی و رسیدن به خرد جمعی از هدفهای این شوراها است.
وی اظهار کرد: اسلام حرکت، خرد جمعی و فعالیت گروهی را تائید و به اجرای آن توصیه می کند.
عابدی بیان کرد: یکی از راه های شکل گیری شخصیت دانشجو و معلمان حضورشان در فعالیت های گروهی و جمعی شوراهای صنفی است.
عابدی اظهار کرد: صبر و مراقبت از مرزهای فکری و فرهنگی باید زیر چتر تقوا باشد و هرگونه بی تقوایی قابل قبول نیست.
وی گفت: وظیفه تشکل های اسلامی توجه به ارزش های انقلابی، دینی اخلاقی و فرهنگی است و شوراهای صنفی باید در این مسیر گام بردارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم اخلاق مداری است.
عباس برزگرزاده افزود: مهمترین آفت دولت قبل از بین رفتن اقتصاد و موارد دیگر نبود بلکه از بین رفتن اخلاق بود که امروز تلاش می شود با اخلاق مداری جامعه هدایت شود.
وی با تاکید بر اینکه اخلاق هیچ جایگزینی ندارد گفت: شوراهای صنفی و دانشجویی یکی از راهکارهای مطالبه گری اجتماعی هستند و ذات و بنیان شورای اسلامی صنفی مطالبه‌گری است.
برزگرزاده عنوان کرد: با وجود اینکه در دوره قبل دخالت شورای صنفی در امور آموزشی برداشته شد، در دولت تدبیر و امید تلاش می شود فعالیت این تشکلها تقویت شود.
وی تصریح کرد: با توسعه فعالیت های صنفی دانشجویی مطالبه‌گری در جامعه گسترش داده می شود.
برزگرزاده افزود: تلاش می‌شود با توسعه فعالیت‌های صنفی دانشجویی مطالبه‌گری در جامع تقویت و در مقابل پاسخ گویی مسئولان نیز افزایش یابد چرا که موفقیت جامعه در گرو مطالبه‌گری است و باید شوراهای صنفی و در بین دانشجویان تقویت شود.
6047/1772 **خبرنگار: مونا عیدان **انتشار: مجید ملازاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.