دکتر محسن شانقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، طرح ویژه نوروزی نظارت بر فرآورده های خام دامی از روز 21 اسفندماه تا 14 فروردین سال 96 در استان مرکزی اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این طرح دو هزار و 100 واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط 49 گروه ثابت و سیار متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به فررسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا، شهروندان اقلام مورد نیاز خود را از مراکز بهداشتی تهیه کنند.
شانقی ادامه داد: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده های غیر بهداشتی خودداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته بندی بهداشتی با مشخصه های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شرایط نگهداری تهیه کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته بندی در مراکز عرضه و فروش به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مراکزمرغ فروشی خودداری کنند.
وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی با شماره تلفن های 1512 تماس حاصل کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.