ناصر ضیغمی یکشنبه در گفت وگو با رسانه ها با اعلام این خبر اظهار کرد : 33هزارو800 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان در این طرح مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: بازرسی از مراکز بهداشت محیطی و مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی از جمله برنامه های این طرح است که با کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از رستوران ها، اماکن اقامتی، ستادهای اسکان مهمان های نوروزی،مراکز زیارتی و اماکن بین راهی در برنامه طرح نوروزی تا پایان فروردین مورد بازرسی قرار می گیرند.
ضیغمی با اشاره به حضور کاروانهای راهیان نور دراستان در ایام نوروز گفت: کنترل و نظارت بر مراکز توزیع مواد غذایی برای کنترل بیماری های اسهالی و غذایی مورد توجه ویژه مرکز بهداشت استان است .
معاون فنی مرکز بهداشت استان بیان کرد :مسافران نوروزی با مشاهده شرایط خوب اقامتی از جمله مکان اقامت و مکانهای عرضه غذایی (رستوران ها ) در سالهای آینده باز هم به استان سفر خواهند کرد ، وهمین باعث رونق اقتصادی در استان خواهد شد .
وی با تاکید بر اهمیت بازدید های روزانه وسرکشی از مراکز عرضه مواد غذایی اظهار کرد : بازدید های حضوری باعث تغییر در نگرش و رفتارهای صاحبان اماکن عرضه مواد غذایی خواهد شد .
در حاشیه این نشست فرهاد صفدری مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان گفت : 83 اکیپ بازرسی روزانه از اماکن اقامتی ، هتلها،کافی شاپ ها ، رستورانها،شیرینی پزی ،اماکن بین راهی و مکانهایی که توسط شهرداری و آموزش و پرورش دراختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد ، بازدید می کنند .
وی افزود : در سطح شهرستان ها 230 بازرس در برنامه طرح نوروزی بازدیدهای شبانه روزی رادارند .
مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان از جمله برنامه های این طرح را نظارت بر اجرای راهیان نور عنوان کرد و گفت : وجود یادمان های دفاع مقدس و شهدا در استان و حضور گسترده کاروانهای راهیان نور،می طلبد که اردوگاه های اقامتی در شهرهای هویزه،دشت آزادگان،اندیمشک،حمیدیه وخرمشهر از نظر تامین سلامت مواد غذایی ،آب آشامیدنی و اقامت گاه ها مرتب بررسی شوند .
فرهاد صفدری افزود : از ابتدای اسفند تاکنون 7 هزارو 55 بازدید از مراکز عمومی ، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی انجام و 5هزارو720 کیلو گرم مواد غذایی معدوم شده است.
وی گفت: پنج کارگاه غیرمجاز دراین بازدیدها کشف و پلمپ شدند ، برای کنترل کیفی آب نیز 6هزارو 806 مورد سنجش کلر آب آشامیدنی توسط مرکز بهداشت استان صورت گرفت .
همچنین به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد: برای ارتقاء سطح سلامت و ایجاد مشارکت مردمی شهروندان و مسافران در صورت مشاهده مشکل بهداشتی در مراکزتوزیع مواد غذایی یا اماکن اقامتی با سامانه 190شکایت خود را ثبت نمایند تا کارشناسان بهداشت در سریعترین زمان ممکن به موضوع شکایت رسیدگی کنند ، شهروندان از همین سامانه امکان پیگیری و دریافت نتیجه را خواهند داشت .
7165/6002
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.