به گزارش ایرنا، دکتر جواد نظری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در طول مدت اجرای طرح تا کنون، 250 مورد اخطار در موارد بحرانی، 340 مورد در موارد غیر بحرانی، 75 مورد ارجاع به مقام قضایی، 26 مورد تعطیلی واحدهای متخلف، پنج تن معدوم سازی و 600 مورد امحای قلیان اعمال شده است.
وی، نمونه گیری از آب استخرها، ارائه آموزش و توزیع 2 هزار بسته رسانه آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.
دکتر نظری اظهار کرد: 85 مرکز بازرسی بهداشت و محیط با 20 نیروی پشتیبانی و هفت نیروی ستادی در قالب طرح بازرسی بهداشتی نوروزی در سطح استان فعالیت می کنند.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: این نظارت و بازرسی ها شامل بهداشت فردی، پیشگیری از استعمال دخانیات، بهداشت ابزار در قالب ماده 13، بهداشت محیط، مواد غذایی و وجود پروانه ساخت و برچسب اصالت کالا است.
نظری تهیه تجهیزات تخصصی در راستای شناسایی تخلفات در محل مانند میزان جوش شیرین، نمک نان و تشخیص روغن سالم را از جمله موارد برتری این طرح نوروزی نسبت به برنامه سال گذشته عنوان کرد.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطر نشان کرد: طرح خدمات نوین میانسالان نیز در سراسر استان آغاز شده و افراد در این طرح در خصوص بیماری های غیر واگیردار مانند قند، کلسترول و برخی از سرطان ها به صورت رایگان معاینه می شوند.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی نیز بیان کرد: اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی از یک صنف مشخص و بازرسی مشارکتی با همکاری دستگاه های مربوطه نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده در برنامه طرح سلامت نوروزی است.
حسن مهرعلی اظهار کرد: نظارت و بازرسی بر اماکن، اقامتی، مدارس مجری اقامت نوروزی، ترمینال های مسافربری، سامانه های آبرسانی، استخرهای شنا، واحدهای طبخ سنتی، فرودگاه، نظارت بر دفع پسماند، واحد های عرضه سوخت،نمونه برداری از نمک مواد غذایی در راستای اجرای هدفمند طرح سلامت نوروزی مورد تاکید قرار می گیرد.
90 مرکز خدمات جامع سلامت در روستاها و شهرهای استان مرکزی فعالیت می کنند.
7114/3075 خبرنگار:شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.