رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۱۸ واحد صنعتی استان خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۱۸ واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: این واحدها با افزودن خطوط و ماشین آلات جدید توسعه تولید و اشتغال را به ارمغان آوردند.

به گزارش جماران، حمیدرضا متین روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح توسعه این واحدها با ۲۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری به ثمر نشست و برای ۱۹۲ نفر شغل ایجاد کرد. 

او گفت: این واحدها در زمینه تولید محصولات شیمیایی، کانی غیرفلزی، بازیافت، منسوجات نبافته تجهیزات پزشکی و دستگاه های برقی فعالیت دارند و امسال موفق شدند طرح توسعه را اجرا کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: بافتسان ملایر، پایا بسپارآریا، الوان ثابت، قطعه‌سازان شوکت، بهیارسلامت هگمتانه برخی از صنایع استان هستند که واحد تولیدی خود را از نظر کمی و کیفی گسترش داده‌اند. 

متین افزود: از ۱۸ واحد صنعتی توسعه یافته ۱۰ واحد در همدان و بقیه در شهرهای بهار، ملایر، کبودراهنگ و رزن قرار دارند و بی تردید موجب رونق اقتصادی در این مناطق شده‌اند. 

او با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای ۵۶ واحد صنعتی استان در سال‌جاری یادآوری کرد: استقرار واحدهای جدید در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۱ درصدی دارد که نشان از همت تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برای استقرار این واحدهای جدید یک هزار و ۸۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و حمایت دولت سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته متین ظرفیت استخراج معادن استان نیز ۸۳ درصد افزایش یافته به طوری که در ۲ سال اخیر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن به تولیدات معدنی این منطقه اضافه شده ‌است.

او تاکید کرد: در مجموع ۶۶ معدن استان شامل سنگ آهن، سرب، دولومیت، فلدسپات، آندالوزیت، تراورتن، مرمریت، گرانیت مشکی، پوکه معدنی، گچ، آهک صنعتی، لاشه ساختمانی، سیلیس و  شن و ماسه افزایش ظرفیت استخراج داشته‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.