رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش 10 درصدی تولید پسته این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش کاشت و برداشت پسته در اراضی جنوبی این استان خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون پسته کاری بشدت رونق گرفته و محصولاتی قابل رقابت از این اراضی تولید می‌شود.

به گزارش جماران، کریم ذوالفقاری روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۹ هزار و ۶۱۷ هکتار از اراضی شهرستان های ورامین و ری در جنوب پایتخت زیرکشت پسته رفته‌است.

وی با بیان اینکه برداشت پسته از نیمه شهریورماه آغاز شده و در مرحله پایانی قرار دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار و ۵۰۰ تن پسته از اراضی جنوبی پایتخت برداشت شود که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت تولید پسته در استان تهران بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میزان عملکرد تولید پسته در هر هکتار را ۱.۸ تن اعلام کرد و گفت: تولید کنندگان پسته در استان تهران با استفاده از روش های نوین آبیاری توانسته اند با مدیریت آب کشاورزی، ضمن افزایش سطح زیر کشت، راندمان تولید را نیز به سطح مطلوب برسانند و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد اراضی زیر کشت پسته  با شیوه های نوین، آبیاری می شوند.

وی کیفیت محصول پسته در استان تهران را قابل رقابت با پسته استان های جنوبی کشور اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تنها ۱۰ درصد پسته پایتخت به مرحله تازه‌خوری می‌رسد و ۹۰ درصد این محصول پس از فرآوری و بسته بندی به دیگر استان‌های کشور و حتی کشورهای همسایه صادر می شود.

به گفته ذوالفقاری، پسته کاری در اراضی جنوبی پایتخت باعث جلوگیری از پیشروی کویر و مصرف بهینه آب می‌شود و سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این است که کشت این محصول را در مناطق جنوبی پایتخت توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ارقام پسته‌ای که در باغات جنوبی پایتخت کشت می‌شود شامل احمدآقایی، اکبری، کله قوچی و فندقی است و این ارقام سا ها است که در باغهای جنوبی پایتخت کشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: تلاش داریم کشت پسته را در اراضی مستعد جنوبی پایتخت بیش  از این توسعه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.