عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس: اینکه روزشماری کنیم چه زمانی عمر دولت تمام می‌شود و تغییر می‌کند درست نیست. دولت یازدهم با همان روحیه سال‌های ابتدای کارش به فعالیت ادامه دهد.

به گزارش جماران، ولی اسماعیلی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نشست تصویری با هیئت وزیران به مناسبت هفته دولت، گفت: موضوعی که بیشتر جای بحث در سخنان مقام معظم رهبری دارد، این است که سال آخر، سال نشان دادن عملکرد در دولت باشد و کارهایی که نیمه‌کاره و نیمه‌تمام مانده و وعده‌هایی که داده شده در این پایان سال تمام کنید.

او گفت: اینکه امسال، سال آخر دولت است روزشماری کنیم که چه زمانی تمام می‌شود و دولت را تغییر بدهیم، درست نیست.

اسماعیلی گفت: صحبت رهبری این بود که امسال هم مانند سال‌های اول دولت که انگیزه خیلی خوب داشته و شروع کردند، امسال هم به فعالیت مستمر بپردازند و مانند آخر کار دولت‌های دیگر به هم ریختگی، سستی و خمودگی نداشته باشند و تاکید ایشان بر این بود که دولت یازدهم همانند سال اولی که روی کار آمده با همان روحیه ادامه دهد.

او افزود: اگر بخواهیم نگاهی آموزه‌های دینی داشته باشیم  و در سیستم اجرایی آن را پیاده کنیم؛ تا مادامی که در  پست و مقام هستیم؛ تا آخرین روز و آخرین لحظه در قالب نماینده، وزیر یا هر سمت دیگری باید به وظایف‌مان عمل کنیم، تا آخرین لحظه که این مسئولیت بر دوش ماست باید پاسخگوی مردم، قیامت و در این دنیا باشیم و اگر نگاه دینی هم به موضوع داشته باشیم باید تا آخر پای کار باشیم؛ دولت باید به خواست مقام معظم رهبری توجه کند.

اسماعیلی با اشاره به موضوع جهش تولید تاکید کرد: تاکید مقام معظم رهبری بازهم شعار سال و جهش تولید است؛ ایشان به تولید و معیشت مردم اشاره کردند که در این موضوع  ناهنجاری‌ها و ضعف‌هایی داریم و این موضوع در کمیسیون‌های مجلس مطرح می‌شود.

او با اشاره به جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه‌گذاری ادامه داد: موضوع تولید و رفع موانع آن درد‌‌ و دل همه مردم مخصوصاً سرمایه‌گذاران است، اینکه فضای کسب و کار را ایجاد کنیم و فضای کسب و کار را راحتتر بگیریم گرچه تلاش‌های شده، اما موانع و مشکلات بسیار است.

او گفت: در کمیسیون اجتماعی از وزیران و سازمان‌های مربوطه خواستیم که فضای کسب و کار را تسهیل دهند و یک پنجره واحد باشد که در یک روز با حضور مسولان مشکلات در راستای تولید و سرمایه‌گذاری را جمع بندی و مرتفع کنیم.

اسماعیلی با اشاره به تاکید رهبری بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، افزود: دغدغه رهبری هم در این موضوع این است که سرمایه‌گذاران با دست اندازهایی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند به آخر برسند و کار در میانه راه رها می‌شود. اگر بخواهیم جهش تولید ایجاد شود باید سرمایه‌گذار را جذب کرده و بروکراسی و دست اندازهای قانونی را کمتر کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1465847
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.