به گزارش ایرنا، علاءالدین رفیع زاده روز پنجشنبه در سومین نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان قزوین افزود: تمهیدات اجرا و عملیاتی شدن برنامه های اصلاح نظام اداری اتخاذ شده که در همین راستا برنامه دور نخست آن از سال 96 تا 99 در نظر گرفته شده است.
این مسئول، سطح کلان را به عنوان نخستین مرحله برنامه های اصلاح نظام اداری برشمرد و تاکید کرد: در این بخش برنامه ها مورد تحلیل قرار گرفته و آسیب ها تا اندازه ای استخراج شده و به این نتیجه می رسیم که باید برنامه های دور نخست با ایجاد تعامل، جنبه عملیاتی پیدا کنند.
به گفته وی، در نهایت و در قالب برنامه اصلاح جامع اداری مصوب در 14 شهریور 97 برنامه های دهگانه شورای عالی اداری مصوب شده است که اجرای آنها بخش دیگری از سیاست اصلاح نظام اداری به شمار می رود.
رفیع زاده ادامه داد: با توجه به فصل بودجه پیشنهاد شده برای پیشبرد اصلاح نظام اداری، این موضوع به استان ها نیز تسری یابد و برای انجام این کار نیز ستادی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در این خصوص چند اقدام اساسی نیز طی 2 ماه آینده باید انجام شود از جمله عملیاتی شدن تفاهم نامه ها که مصوبه هیات وزیران نیز به شمار می رود.
این مسول، شورای راهبری توسعه مدیریت استانی را بازوی عملیاتی تحقق برنامه های دولت دانست و گفت: براساس چارچوب های مشخص شده باید زمینه جلب همکاری هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی برای تحقق برنامه های دولت از جمله در حوزه اصلاح نظام اداری برداشته شود تا به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی آموزش و فرهنگ سازی را از اولویت های دیگر برشمرد و گفت: این مساله در مجموعه کل ادارات شکل باید بگیرد و در سطح خرد و عملیاتی آن هم نیازمند همکاری سایر دستگاه های ذیربط هستیم.
این مسئول در پایان تاکید کرد: در حوزه سنجش، فرهنگ سازمانی، میز خدمت، رضایتمندی مردم و سلامت، بخش عمده کارها به ستادها مربوطه بازمی گردد و اگر کار قابل توجهی در سطح استان صورت گیرد می توان آن را به کل جامعه تعمیم داد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.