مهدی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح های روانپزشکی در کشور برای کاهش بزهکاری های اجتماعی از جمله نزاع به معنی واقعی نهادینه و فرهنگ سازی نشده است.
وی خاطر نشان کرد: دولت در سال های گذشته در اجرای طرح پزشک خانواده عملکرد خوبی داشته است و در کنار آن برای کنترل آسیبب های اجتماعی نیز باید طرح های روانشناس خانواده اجرایی شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اضافه کرد: کاهش نزاع در جامعه در وهله اول به آموزش اصول تربیتی در بین خانواده ها برمی گردد و والدین از رفتارهای ناهنجار برای جلوگیری از الگوبرداری فرزندان اجتناب کنند.
نوروزی اضافه کرد: آستانه صبر و تحمل مردم در مقابل بسیاری از مسایل روزمره کاهش یافته است و با وجود اتخاذ راهبردهای بازدارنده اما آمار نزاع در کشور در سال های گذشته افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در استان سمنان آمار نزاع دسته جمعی و فردی به نسبت آمار کشوری قابل توجه نیست اما برای ریشه کنی 100 درصد این معضل اجتماعی همکاری دستگاه های اجرایی مربوط اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: در بعضی از موارد با سکوت و بالا بردن آستانه صبر می توان از کاهش نزاع و در بعضی موارد حتی قتل در جامعه جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا، آمار نزاع استان سمنان در 6 ماهه سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافت.
میزان مراجعه نزاع در نیمه نخست سال 96 به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان 2 هزار و 442 نفر بود که این رقم در سال جاری به بیش از 2 هزار و 662 نفر افزایش یافت.
953 نفر از مراجعان نزاع در سال 97 به مراکز پزشکی قانونی سمنان زن و در نیمه نخست سال جاری یک هزار و 709 نفر از مراجعان نزاع به پزشکی قانونی استان مرد بودند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.