به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر سه شنبه در شورای اقامه نماز، ماه رمضان را ماه صوم و صلاه عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند نماز را وسیله استعانت برای فرد و جامعه معرفی کرده است.

وی افزود: استعانت به معنای کمک گرفتن است و کمک گرفتن نیز، زمانی است که فرد دچار آسیب و مشکلات شده؛ و لذا در جامعه‌ای که دائماً در معرض آسیب است، استعانت‌ها هم باید دائمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید هر روز و هر لحظه از پروردگار عالم استعانت داشته باشیم، عنوان کرد: در سوره عبس می‌خوانیم که در قیامت همه از هم فرار می‌کنند، اما با شیوع این آسیب که امروز درگیر آن هستیم مشاهده کردیم که همه از هم در حال فرار هستند و فرزندان از پدر و مادر خودشان هم می‌ترسند و این نشان دهنده ضعف انسان و جامعه بشری است.

وی با اشاره به اینکه قرآن، نماز و روزه را راه استعانت به پروردگار اعلام می‌کند، گفت: نماز وسیله استعانت و حفظ هنجارها و ارزش‌ها است و اگر نماز در جامعه گسترش پیدا کند جامعه را به سمت آرمان‌های الهی و انسانی سوق دهد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر کسی برای نماز کار کند، در واقع جامعه را یاری کرده است، ابراز کرد: تنها حوزه‌های علمیه متولی اصلی نماز و مسائل شرعی نیستند، چاکه یکی از آموزه‌های قران کریم، این است که در حکومت دینی همه نهادها وظیفه ذاتی نسبت به نماز دارند.

وی تصریح کرد: همه نهادها در حکومت اسلامی، در خصوص نماز در برابر پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند و بگویند که برای نماز چه کار کرده‌اند و این طور نیست که بگوییم تنها حوزه موظف به ورود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان قدرت در مسیر تحقق اهداف الهی را، قدرتی مقدس عنوان کرد و گفت: تمام کسانی که در این جمع حضور دارند، دارای تمکن برای تحقق و ترویج نماز در جامعه هستند، بنابراین باید بدانیم که موظف هستیم تا پاسخگو پروردگار باشیم.

وی با بیان اینکه پاسخ گویی در محضر الهی باید قانع کننده باشد، مطرح کرد: تصور کنید در حالی که وظیفه ذاتی برای اقامه نماز داشته‌ایم، در پیشگاه الهی قرار گرفته‌ایم؛ حال سوال این است که آیا کوتاهی کرده‌ایم و یا خیر؟

آیت الله شعبانی توجه به دانشجویان و دانشگاه را مهم توصیف کرد و ابراز کرد: همچنان که آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد؛ در بحث دانشگاه و جوانان هم نیازمند برنامه ریزی ویژه و بیشتری در حوزه نماز هستیم.

وی خواستار پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه نماز شد و بیان کرد: حضرت آقا ۲۸ بیانیه در این زمینه صادر کرده‌اند و لذا پیگیری این مطالبات از وظایف اصلی این ستاد است و در بررسی میزان موفقیت، باید میزان تحقق آئین‌نامه‌های مصوب شده توسط هیئت دولت را مشاهده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.