به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در نشست شواری فرهنگی عمومی استان در ساری که با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد ، تاکید کرد که توجه همگانی به اقشار محروم جامعه در شرایطی که ماه مبارک رمضان هم در پیش است مضاعف می شود.

امام جمعه ساری خسارت زایی بیماری کرونا را با توجه به تعطیلی گسترده کسب و کارها به منظور حفظ سلامتی شهروندان اجتناب ناپذیر دانست ولی ابراز امیدواری کرد که با ریشه کنی این بیماری ، خسارات ناشی از کرونا در کوتاه مدت جبران شود.

محمدی لایینی مهم ترین راه مقابله با کرونا را تعمیق فرهنگ عمومی مقررات‌پذیری در جامعه دانست و تاکید کرد : متاسفانه ماه مبارک رمضان امسال با شیوع ویروس کرونا در استان مازندران و کشور همزمان شده است که لازم است برای کاستن از تبعات این تقارن ، کار فرهنگی منسجم و گسترده تر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به اقشار مختلف از جمله محرومین آسیب های جدی وارد کرد ، گفت: کمک به محرومین باید به صورت جدی در همه ایام بویژه در ماه مبارک رمضان دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود : یکی از مهم‌ترین مسائل در ماه مبارک رمضان کمک به محرومان و مستضعفین است که امسال با عنوان رزمایش مواسات و کمک مومنانه ایجاد کردیم تا به بسیاری از مردم که به خاطر این بیماری دچار رکود کسب و کار مشکل شدند، کمک شود که در این زمینه استقبال خوبی توسط مردم داشتیم.

محمدی  لایینی همچنین بر محتوا محور بودن برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت : برنامه های فرهنگی باید با محوریت نیاز جوانان و همچنین جلب اعتماد این قشر تدوین شود.  

وی اضافه کرد: محصولات فرهنگی ارسالی باید با بسته‌بندی درست متنی کوتاه و جوان پسند توزیع شود، البته جامعه هدف و مخاطبان دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

امام جمعه ساری تاکید کرد : در ماه مبارک رمضان درب مساجد باید باز باشد ، بخصوص مساجد بین راهی و دعای سحر هم پخش شود.

وی افزود : وظیفه همه ما این است که ما به سراغ مردم برویم ، باید به جامعه جوان انقلابی بها بدهیم و آنان را پای کار بیاوریم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.