به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم بوده و به تعبیر امام خمینی (ره) از شریف‌ترین واجبات است.

وی بیان کرد: در روایات مختلف مباحث بسیاری برای تشویق به امر به معروف و نهی از منکر شده و هم تهدید بسیاری در مورد ترک آن شده است که نشان از اهمیت آن دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب بسیار بوده و با توجه به اهمیت آن سطوح مختلف در جامعه برای آن برنامه ریزی شده که گاهی فردی و گاهی اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای جامعه کارمندان در سطح کشور و گستردگی آن، اگر امر به معروف و نهی از منکر در سطح دولت و کارگزاران نظام عمل شود بسیاری از جامعه ما اصلاح و فضای کشور تغییر مناسبی خواهد کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تلاش در زمینه احیای این واجب فراموش شده یک گام بسیار ارزشمند است و با توجه به گستردگی کار ارزش مضاعف نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در این مسیر باید راه درست امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم و گرنه بد عمل کردن خود موجب یک منکر می‌شود.

آیت الله محامی افزود: آن چیزی که در این زمینه مهم‌تر بوده کار مردمی و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر و یا همان مطالبه گری اجتماعی است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از سال گذشته رویکرد خود را در راستای مطالبه گری قرار داد که همان خواسته مردم است.

محسن اکبری افزود: این اقدام ثمرات خوبی داشت و این شیوه کار موجب دلگرمی بیشتر مردم شد.

وی تاکید کرد: در زمینه مقابله با کرونا نیز دوستان ما در مجموعه ستاد که در بخش فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند سعی کردند نسبت به ترویج امید در جامعه فعالیت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.