از آنجا که قانونی مبنی بر منع تردد خودروها در سطح شهر با توجه به شرایط بحرانی فعلی وجود ندارد، همچنان شاهد آمد و رفت در خیابان ها هستیم.

بسیاری از مردم هنوز هم وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته و به روال عادی زندگی روزمره خود ادامه می دهند.

اما جالب اینکه برخی معتقدند کرونا به داخل خودروها نفوذ نمی کند و تردد با وسیله نقلیه در سطح شهر مشکلی ندارد.

این باور نادرست مردم باعث بروز ترافیک در بسیاری از نقاط منتهی به مسیرهای تفریحی شده است.

در روزهای گذشته بارترافیک و تردد شلوغ خودروها در مسیرهای جاده سداکباتان، بلوار ارم، حیدره، بلوار غنی زادگان، میدان قائم و عباس آباد قابل رویت بود.

البته ترافیک خودروها بیشتر در ساعات شبانگاهی بوده و مردم بدون توجه به هشدارهای صادره مبنی بر خانه نشینی، خودرونشینی را جایگزین کرده اند.

آنها تصور می کنند کرونا در سطح شهر است و پیاده نشدن از خودرو باعث در امان ماندن از این ویروس می شود و مشکلی برای تردد ایجاد نمی کند.

حتی برخی از شهروندان همدان با توقف در بلوار قائم و منطقه حیدره بالا - حد فاصل محور حیدره به مریانج اقدام به صرف شام و عصرانه می کنند و برخی نیز بالا بودن شیشه اتومبیل ها را باعث حفظ فاصله با کرونا تلقی می کنند.

بی تفاوتی مردم به این مساله و عادی دانستن شرایط همراه با باورهای اشتباه از عدم نفوذپذیری خودروها از کرونا باعث شده تا لزوم اصلاح این رفتار بیش از پیش احساس شود.

اجرای طرح ترافیک در نقاط پرتردد که نقطه هدف مردم برای زنگ تفریح در جهت خروج از خودقرنطینگی شده، در شرایط فعلی بسیار حایز اهمیت است.

بنابراین می طلبد مسوولان نسبت به روان سازی تردد در شهر به ویژه اعمال محدودیت های ترافیک در نقاط پر رفت و آمد اقدام لازم را داشته باشند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار ۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و  هشت هزار ۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.