سرهنگ علی بقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احتمال می رود با تداوم شیوع این ویروس در همدان نیاز به نیروهایی برای کمک به کادر پرستاری درمانی باشد بنابراین مرکز آموزش «امام رضا (ع)» راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: در این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به افراد نحوه مقابله با ویروس کرونا آموزش داده می شود تا در صورت نیاز افراد دارای تخصص برای کمک به کادر پزشکی وارد محیط درمانی شوند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: هدفگذاری صورت گرفته آموزش ۴۰ تا ۵۰ فرد متخصص در این مجموعه است همچنین در دوره آموزش عمومی مقابله با ویروس کرونا سه هزار نفر ساماندهی می‌شوند.

سرهنگ بقایی گفت: نیروی مقاومت بسیج شهرستان همدان همچنین در زمینه غربالگری به کمک دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت آمده است و ۴۰ زن و ۲۵ مرد در این زمینه با شبکه بهداشت همکاری دارند.

وی بیان کرد: این افراد با برقراری تماس تلفنی با شهروندان همدانی اقدام به غربالگری آنان در زمینه ویروس کرونا می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: با وجود قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی و شرایط نامساعد جوی اما همچنان گندزدایی و ضدعفونی معابر و محله ها توسط نیروی مقاومت بسیج ادامه دارد.

سرهنگ بقایی ادامه داد: آموزش از طریق فضای مجازی، استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی، آموزش و توزیع بروشور حاوی مطالب آموزشی از دیگر فعالیت های بسیج برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی بیان کرد: همچنین نیروهای بسیجی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به تولید ماسک مورد نیاز شهروندان کرده و ۲ دستگاه ضدعفونی متعلق به سپاه در میدان فردوسی و بلوار نجفی مستقر هستند.

طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط معاونت بهداشتی استان همدان، آمار مبتلایان به کرونا در همدان تا چهارم فروردین امسال ۲۶۶ نفر است که از این شمار ۱۵۷ نفر بهبود یافتند و بیش از ۸۰ نفر تحت درمان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.