دکتر ارسلان سالاری روز جمعه در گفت و گویی تلویزیونی افزود: در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در گیلان افزون بر ٨٠ هزار نفر دارای علائم تب، سرفه و غیره شناسایی و توصیه های لازم به آنان در زمینه اینکه چگونه در منزل بمانند، ارائه شد.

وی با اشاره به اهمیت این طرح و ضرورت مشارکت مردم، اظهار کرد : تاکنون ٨٢ درصد جمعیت گیلان در طرح ملی مبارزه با کرونا شرکت کردند ضمن آنکه افراد برای شرکت در این طرح باید به سایت www. Salamanca.gov.ir مراجعه کرده و به سئوالات مربوط به علائم بیماری کرونا پاسخ دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه درباره اقلام حفاظت شخصی مورد نیاز بیمارستان ها و نیز سطح شهرها هم خاطر نشان کرد: در روزهای اولیه به دلیل اینکه عرضه و تقاضا همخوانی نداشت مشکلاتی به وجود آمد اما هم اکنون بیش از چهار شرکت در گیلان روزانه بیش از ٥٠ هزار ماسک تولید می کنند و ٥٠ هزار ماسک نیز از استان های دیگر وارد می شود.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تولید کننده مواد ضدعفونی کننده نیست و نیاز خود را خریداری هم نمی کند، تامین نیاز استان در این زمینه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در این باره فعالیت و تلاش دارند.

دکتر سالاری در ادامه سخنانش درباره دارو برای بیماران حاد تنفسی خاطر نشان کرد: تامی فلو از حلقه درمان بیماران کرونا خارج شده و به اثبات رسیدهرکه این دارو برای آنفلوآنزا نوع  B تاثیر دارد و در کرونا تاثیر چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه همکاری مردم در خانه ماندن در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نقش مهمی دارد، اظهار داشت: بسیاری از مردم رعایت کردند، از عموم مردم می خواهیم توصیه ها را جدی بگیرند حتما در خانه بمانند، نه مهمانی بروند و نه مهمان بپذیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: اگر مردم کمک کنند و دو هفته در منزل بمانند با توکل بر خدا و حمایت مسئول و مردم بعد از فروردین رخت بربندد اما اگر رعایت نکنند تا اردیبهشت و خرداد هم شاهد کرونا خواهیم بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت استان گیلان از همه نیروهای کادر پزشکی، پرستاری، درمانی و غیره قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.