علی اصغر نقی ای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر نیز ۶۵ واحد سردخانه با ظرفیت ۱۶۷ هزار تن در استان همدان فعال است.

وی با بیان اینکه ۹ هزار میلیارد تومان ارزش فروش محصولات کشاورزی استان همدان است اظهار داشت: ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری محصولات بخش کشاورزی از زراعت تا فرآوری محصولات است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: ۲ هزار و ۴۰۰میلیارد تومان طرح های در دست احداث و یا آماده پروانه تاسیس در سطح استان همدان  وجود دارد و در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان ایجاد شد.

نقی ای اظهار داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۴۶۶ شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توسعه آبیاری نوین یکی از موفقیت ها در بخش کشاورزی است، گفت: ۱۵۱ هزار هکتار آبیاری نوین در این استان انجام شده است که توانسته سطح عملکرد در واحد سطح تولیدات کشاورزی را تا چندین برابر افزایش دهد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورری همدان خاطرنشان کرد: براساس سند توسعه استان باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شود که تاکنون بیش از ۳۶۰ هکتار گلخانه در استان همدان زمینه سازی شده است.

نقی‌ای با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ نقطه برای احداث شهرک گلخانه ای استان استعدادیابی و شناسایی شده است، افزود: نخستین اولویت استان در پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران است که در این زمینه استقبال خوبی نیز شده به‌طوریکه ۲۲۴ هکتار تقاضای تصویب شده احداث گلخانه در بانک های استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.