علیمراد اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان اسدآباد گفت: طرح بهینه سازی مصرف آب امسال 272 هزار هکتار طرح در حال اجرا است که 122 هزار هکتار به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.
وی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را ارتقای بهره وری با افزایش کارآیی مصرف آب عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات خوب استان همدان در راستای طرح های بهینه سازی مصرف آب اشاره کرد و افزود: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
اکبری اظهار کرد: بنابر آمارهای موجود امسال 10 هزار هکتار طرح در همدان اجرا شده و 800 میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.
وی به اختصاص یک هزار و 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های همدان اشاره کرد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری های خوبی در بخش آب انجام داده و هیچگونه محدودیت اعتباری برای توسعه روش های مدرن آبیاری وجود ندارد.
اسدآباد با چهار هزار هکتار باغ در تولید محصولات، هلو، شلیل، انگو و آلو سرآمد استان همدان است.
اسدآباد 100 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.