محمد طوماسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای حمایت از تولید، ستاد تسهیل رونق تولید و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط در این استان شکل گرفت.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان اضافه کرد: هدف این ستاد برداشتن موانع و گره های پیش روی واحدهای تولیدی و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح ها است.
طوماسی بیان کرد: موانع و مشکلات اجرایی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و شهرک های صنعتی در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد که عملکرد ستاد تسهیل بیانگر تاثیر مثبت تصمیم های این ستاد در رونق بخش تولید است.
وی گفت: مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال جاری سه هزار و 470 میلیارد ریال در 2 بخش سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: بانک ملی با پرداخت یک هزار و 800 میلیارد ریال حدود 52 درصد پرداختی های کل استان را به خود اختصاص داد و موفق به کسب رتبه اول در پرداخت تسهیلات رونق تولید شد.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان افزود: تاکنون 355 طرح به شعب این بانک معرفی شده که 49 طرح در بخش صنایع و 306 طرح در بخش کشاورزی بوده است.
طوماسی افزود: از طرح های معرفی شده در بخش صنایع تاکنون 17 طرح با مبلغی افزون بر یک هزار و 697 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و 11 طرح مصوب و 21 طرح در حال بررسی است.
وی اضافقه کرد: در بخش کشاورزی هم به 286 طرح مبلغی بالغ بر 103 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و پنج طرح مصوب و 15 طرح در حال بررسی است.
امسال 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای استان همدان پیش بینی شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.