معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از جذب ۳۷درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

عبدالله فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری ۳۷ درصد از کل اعتبارات تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان جذب شده است افزود: امسال ۵۶۲میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مصوب شده بود که از این میزان ۲۰۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن معادل ۳۷ درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه از محل این میزان تسهیلات ۲۳۵دستگاه انواع تراکتور و ۱۰ کمباین به همراه ۲۳۹دستگاه ادوات دنباله بند خریداری شده است افزود: همچنین در این مدت مبلغ ۱۰۴۲۳میلیون ریال تسهیلات جهت تجهیز صنایع تبدیلی و تکمیلی و مبلغ ۲۳۰۲۵میلیون ریال برای تجهیز واحدهای دام و طیور و آبزیان هزینه شده است.

فتح الله زاده اضافه کرد: میزان معرفی خرید انواع تراکتور و کمباین طی سالجاری در استان را ۴۲۹ دستگاه عنوان کرد و اظهارداشت: از این تعداد ۲۴۹ خریداری و جذب شده است که برای خرید این تعداد مکانیزاسیون ۱۴۳ میلیاردو ۹۱۰ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همچنین امسال میزان معرفی تجهیز ادوات دنباله بند برای مکانیزاسیون بخش زراعت، باغ و گلخانه دام، طیور و آبزیان نیز ۳۷۱ دستگاه بود که از این تعداد ۲۵۱ دستگاه جذب و خریداری شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان ، تصریح کرد: با توجه به یارانه ‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب صددرصد این تسهیلات تا پایان سال داشته باشیم.

عبدالله زاده اضافه کرد: محل مصرف تسهیلات همه ماشین ها و ادوات خودگردان و دنباله بند زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات و منابع طبیعی است که لیست اسامی و مشخصات آنها در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل پنج جسله هماهنگی و بررسی مسایل و مشکلات در بخش مکانیزاسیون، ۱۵ نشست هماهنگی در شهرستانها، ۱۰۲ مورد جلسه میزکاری بررسی و رفع مشکلات و موانع جذب تسهیلات در بخش مکانیزاسیون را از اهم اقدامات این بخش در سالجاری برشمرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.