اسمعیل کریم زاده روز پنجشنبه در نشست با مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و هیات همراه در ارومیه افزود: خرید محصول گندم استان با همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، 134 مرکز خرید دولتی، 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و 27 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می شود.
وی بیان کرد: 362 هزار هکتار زمین دیم و آبی استان زیر کشت گندم بوده و پیش بینی می کنیم 540 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.
کریم زاده اضافه کرد: پیش بینی می شود از کل گندم تولیدی استان 430 هزار تن توسط کارگزاری های دولتی خریداری شود.
وی بیان کرد: میزان دانه روغنی کلزای خریداری شده توسط این مراکز در استان نیز تاکنون چهار هزار تن بوده است که همچنان روند خرید تداوم دارد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است چراکه سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با سال قبل از افزایش 10 برابری برخوردار است .
وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در آذربایجان غربی بیان کرد: 268 تشکل و اتحادیه کشاورزی و تعاونی تولید در استان با 360 هزار نفر عضو سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی بوده و مشغول فعالیت هستند.
کریم زاده اظهار کرد: واحد های تولیدی تعاون روستایی آذربایجان غربی هم اکنون از سود اوری و فعالیت مطلوبی برخوردارند.
وی افزود: هم اکنون شاهد تولید چهار هزار و 600 تن بذر گواهی شده در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان بوکان زیر نظر تعاون روستایی استان هستیم.
کریم زاده اضافه کرد: توجه و حمایت ویژه استاندار آذربایجان غربی از بخش کشاورزی موجب شده تا افزایش اعتبارات عمرانی این بخش از 3.5 به 7.6 درصد در دوران دولت تدبیر و امید محقق شود.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری 94 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و 268 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
قیمت خرید تضمینی گندم امسال از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال اعلام شده است.
7125/2093 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.