شریف خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان سلسله بر پایه مزیت های طبیعی و خدادادی تعریف شده لذا ناگزیر باید برنامه ریزی ها در جهت پویا کردن این بخش و تعریف زنجیره های مختلف ارزش ادامه یابد.
وی افزود: در راستای ساماندهی بخش کشاورزی شهرستان و در عین حال توجه به مسائل جاری کشور بخصوص تنش آبی در بخش هایی از کشور و کاهش ورودی آب رودخانه ها، ناگزیر باید در کنار توجه به بخش کشاورزی، مدیریت منابع آبی مدنظر قرار گیرد.
فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه برای این مدیریت باید علاوه بر توجه به افزایش درآمد کشاورزان، الگوی کشت نیز با محوریت ساماندهی منابع آبی مورد بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کاشت محصولات کشاورزی همچون کلزا در این راستا تعریف شده زیرا این محصول علاوه بر نیاز آبی کم موجب افزایش درآمد کشاورزان و کاهش زمان صرف شده نسبت به کشت های مشابه دیگر می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن شکرگزاری برداشت محصول کلزا در سطح 740 هکتار از اراضی شهرستان، تصریح کرد: به اداره جهاد کشاورزی شهرستان دستور داده شده تا با تقویت این رویکرد به سمت زراعت بهینه در همه بخش های وابسته حرکت نماید.
خسروی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا با فعال کردن مراکز ترویج کشاورزی، دانش نوین وارد خانه های مردم شود، افزود: زیرا با تحقق این امر زمینه افزیش درآمد آن ها و سرمایه گذاری مجدد فراهم می شود.
وی با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به تقویت و توسعه و ایجاد زنجیره ارزش در محصولاتی مانند گردو و عسل که دارای ظرفیت و رتبه هستیم از مزرع تا مصرف کننده حرکت کنیم، عنوان کرد: در این راستا تغییر تکنولوژی های مدرن در حوزه کاشت، داشت، برداشت و بسته بندی مورد تاکید است.
شهرستان سلسله دارای 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه به کشت انواع مختلف محصولات کشاورزی اختصاص می یابند.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.