محمدمهدی آرتیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین با اجرای طرح‌های آبخیزداری بیش از ۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت استحصال رواناب‌های سطحی استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه آبخیزداری علم و هنر مدیریت بر منابع آب وخاک محسوب می شود، گفت: آبخیزداری یکی از راه‌های مؤثر در حفاظت از منابع است و می‌تواند به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال، مورد توجه برنامه‌های توسعه‌ای قرار گیرد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان اضافه کرد: همدان به لحاظ موقعیت و شرایط اقلیمی خاص و کوهستانی بودن، دارای منابع آبی محدود است بنابراین برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی اجرای گسترده طرح‌های آبخیزداری در استان یک ضرورت انکارناپذیر است.

آرتیمانی افزود: امسال ۳۴ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرحهای آبخیزداری این استان مصوب شده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این میزان اعتبار در طرح های آبخیزداری ۲۴ حوزه آبخیز استان در ۱۰ شهرستان هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: جذب اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در استان با هدف اجرای طرح‌های کنترل سیلاب، تغذیه آب‌های زیر زمینی، مدیریت سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، اصلاح و احیای مراتع بوده تا آسیب‌های حوادث طبیعی، نگرانی ساکنان منطقه از بیابان زایی و بروز خسارت ناشی از سیل وکم آبی، کاهش یابد.

آرتیمانی اظهار داشت: اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی در مناطقی است که بیشتر با بحران آب و پیامدهای ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند و می تواند زمینه ای برای پیشگیری از تشدید عوارض ناشی از بحران کم آبی باشد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی همدان افزود: بیشتر طرح‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان تکمیل شدند و تعدادی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

آرتیمانی، کمک به پایداری مشاغل، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر و توسعه و رونق کشاورزی را از دیگر اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.