ابراهیم امامی رور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محرومیت ها موجب افزایش مهاجرت از روستاها بویژه بخش کوراییم شده است.
او اظهار داشت: یکی از اولویت های روستاها ایجاد فرصت های شغلی در کنار مراقبت از ظرفیت های موجود است و باید تلاش کنیم تا فرصت های شغلی موجود نیز حفظ و مراقبت شوند.
امامی بر توسعه راه های روستایی و بین روستایی تاکید کرد و افزود: راه، پاشنه توسعه است که می بایست به این مهم، توجه لازم صورت گیرد.
وی همچنین گفت: عملیات گازرسانی به 17 روستای نیر با تخصیص 24 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که با اتمام این پروژه میزان برخورداری روستاهای این شهرستان به 98 درصد خواهد رسید.
فرماندار نیر در بازدید از بند سنگ ملاتی روستای سیاه پوش از توابع بخش کوراییم نیز گفت: بند سنگ ملاتی روستای سیاه پوش با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی احداث شده است.
وی افزود: حجم آبگیری این بند 2 هزار متر مکعب می باشد که بمنظور کنترل سیل و رسوب و همچنین تغذیه سفره های زیرزمینی و مصارف کشاورزی احداث شده و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
او بیان کرد: 10 هزار اصله در 10 هکتار از اراضی روستای سیاه پوش نهال کاری شده و اسفند ماه امسال نیز اهالی روستاهای شهرستان می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهال مورد نظر خود را تهیه و غرس کنند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.