محمد علی رضایی پنجشنبه هنگام  بازدید از طرح  آبخیزداری منطقه کلاچون میامی در گفت وگو با ایرنا افزود : این طرح ها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در روستاهای سوداغلن، باغچه ، قدس ، ارمیان و کلاجون  ساخته می شوند.

رضایی ادامه داد : طرح های سنگ و ملات در منطقه سوداغلن،قدس،  بندخاکی باغچه ۱۰۰ درصد، منطقه کلاچون میامی ۸۵درصد،ارمیان ۸٠درصد و سنگ و ملات باغچه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابانزایی و سیلاب از هدف های اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.

رضایی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری یکی از موثرترین روش ها برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است ، اظهار داشت: توسعه و اجرای این طرح ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی مورد توجه است، گفت: اجرای این طرح ها در کنترل فرسایش خاک، مهار سیلاب‌ و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی تأثیر بسزایی دارد.

پارسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار و ۹۳۵ متر مکعب طرح آبخیزداری در حوضه های آبخیز دشت دانیال قدس، ارمیان و در ری آباد،بکران و منطقه پل ابریشم از اعتبارات استانی طرح های آبخیزداری اجرا شد. 

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است. 

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی وکالپوش و۴٠ هزار تن جمعیت است  .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.