کمال کریمی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مبلغ اجرای این طرح را افزون بر 13 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: : این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصویب و تأمین‌شده است.
وی بابیان اینکه دشت قطرم و شادکام تنها منطقه تأمین آب شرب شهر بافق و روستای مبارکه است هدف از اجرای طرح پخش سیلاب را تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی اعلام کرد و یادآور شد: همچنین با اجرای این طرح به افزایش پوشش گیاهی و مهار سیلاب‌های مخرب منطقه کمک خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: همچنین قرارداد 9 میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی برای مراقبت و نگهداری جنگل‌های دست کاشت کانون بحرانی فرسایش بادی منطقه « گود گوار» این شهرستان بسته شد که در آینده نزدیک این طرح اجرا می‌شود.
کمالی اضافه کرد:تاکنون در یک هزار و 940 هکتار از اراضی منطقه سه هزار و 500 هکتار تعهد اجرای طرح در منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی گود گوار نهال‌های مناسب با اقلیم منطقه کشت‌شده است.
وی گفت: نهال تاغ، اسکنبیل و گز از مهم‌ترین گونه‌های کاشته شده در این منطقه است.
این مسئول تصریح کرد: پوشش گیاهی منطقه گود گوار نقش مهمی در کاهش میزان گردوغبار در شهر بافق و خسارت‌های ناشی از آن دارد.
وی در خصوص آبیاری و نگهداری نهال‌های کاشته شده در منطقه یادشده بیان کرد: سالانه به‌طور متوسط سه الی چهار بار با هزینه‌ای معادل 10 میلیارد ریال پوشش گیاهی این منطقه آبیاری می‌شود.
وسعت عرصه‌های طبیعی شهرستان بافق 820 هزار هکتار است که 400 هکتار آن بیابان و بقیه مرتع و جنگل‌های طبیعی است.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.