رییس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه کوتاهی شهرداری در این پرونده موجب نارضایتی اعضای شورا شده است، گفت: شهرداری باید نتیجه اقدام ها و علت اینکه تاکنون این پرونده به نتیجه نرسیده را اعلام کند.

کامران گردان افزود: مدیریت شهری باید نسبت به این بی توجهی پاسخگو باشد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز پیرامون پرونده ۳۶ هکتاری علاقبندیان اظهار داشت: این زمین ها در حد فاصل بلوار علاقبندیان تا امامزاده خضر همدان قرار گرفته و ۵۰۰ خانوار درگیر پرونده هستند.

حمید بادامی نجات افزود: صاحبان این زمین ها افراد ضعیفی هستند اما سندها به نام شهرداری است که باید نسبت به تعیین تکلیف مبنی بر تفکیک زمین و واگذاری آن به مالکان اصلی اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: به ازای تفکیک این هکتار زمین، مدیریت شهری همدان نیز به سود لازم دست خواهد یافت چرا که طبق توافق صورت گرفته ۱۵۰ قطعه زمین به همراه پنج هزار متر تجاری به شهرداری خواهد رسید.

بادامی اضافه کرد: هم اکنون یکی از سهم داران این زمین ها با وجود اینکه صاحب سه قطعه زمین است، توان تامین هزینه جهیزیه دختر خود را ندارد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه زمین ماندن کار مردم افتخار نیست ادامه داد: بی توجهی به مطالبه مردم منجر به نارضایتی آنها از نظام می شود و به عنوان منتخب مردم مسئول پیگیری و حل بخشی از دغدغه های کردم هستیم.

ابراهیم مولوی افزود: همگان دیدند که واگذاری انشعاب به حاشیه شهر منجر به رضایت تمامی مردم این مناطق شد و خدمت بزرگی صورت گرفت.

وی بیان کرد: دلیلی ندارد یک کارشناس شهرداری بگوید که نمی خواهم کاری انجام دهم و از شهردار می خواهیم با سرانجام رساندن تکلیف این ۳۶ هکتار، تکلیف صاحبان زمین را روشن کند.

علی کاووسی امید دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با انتقاد از کم توجهی به پرونده تفکیک ۳۶ هکتاری علاقبندیان گفت: سه سال از پیگیری این زمین ها سپری می شود و شهرداری باید طبق اولویت ها، سیاست های شورا را انجام دهد.

 زمین ۳۶ هکتاری علاقبندیان مرتبط با ۵۰۰ مالک و ورثه است که با گذشت سال ها مبنی بر تفکیک و صدور مجوز برای آنها، از سوی شهرداری اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.