عضو شورای اسلامی شهر بروجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: درحالی قرارداد پروژه هشت بهشت ۱۲ سال پیش منعقد شده که چشم‌انداز و توجیه اقتصادی برای آینده شهر در آن دیده نشده است.

 اشرف چگنی افزود: بهترین اراضی شهر را در اختیار این شرکت قرار داده‌اند که مجموع هزینه‌ کرد سرمایه‌گذار در این پروژه حتی به اندازه نیمی از ارزش زمین آن نیست.

وی بیان کرد: این در حالی است که حتی با فروش این زمین و بدون در نظر گرفتن عواید مازاد دیگر آن از محل اجرای پروژه‌های اقتصادی قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان نصیب شهر و شهرداری می‌شود.

عضو شورای شهر بروجرد با ایراد جدی به شهرداری و شورای دوم شهر در انعقاد قرارداد این پروژه اضافه کرد: در شرایطی که حدود زمین محل اجرای پروژه از سوی شهرداری تعیین نشده است، اکنون شاهد تعدی به بیش از ۱۱ هزار متر مربع دیگر از اراضی این منطقه توسط شرکت سازنده هستیم.

چگنی ادامه داد: در زمان انعقاد قرارداد مقرر شد ۸ پروژه در گستره ۵۴ هزار متر مربعی زمین تعیین شده اجرا شود که سرمایه‌گذار تنها اقدام به اجرای یک پروژه کرده و در اقدامی برای فریب شهرداری به دنبال احداث پارکینگ روباز در این مجموعه است.

وی تاکید کرد: عاقلانه و پذیرفتنی نیست که یکی از با ارزش‌ترین املاک شهر در قراردادی با سهم سود اندک شهرداری به سرمایه‌گذار واگذار شود، آن هم در حالی که تاکنون سهم شهرداری پرداخت نشده و شرکت سرمایه‌گذار با عمل نکردن به ماهیت پروژه و برای سرپوش گذاشتن بر آن به دنبال احداث پارکینگ روباز است.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت طرح بزرگ تجاری، تفریحی و گردشگری هشت بهشت بروجرد توسط بخش خصوصی (شرکت حامیان کیش) و شهرداری بروجرد پس از هفت سال راکد بودن از اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز شده و اکنون واحدهای آن پیش فروش می شود.  
 این مجتمع با مساحت کلی ۵۴ هزار مترمربع در چهار طبقه در ضلع شمالی بلوار شهید بهشتی بروجرد در حال ساخت است.
 ۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.