ابوالقاسم الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: به دنبال درخواست مسئولان استان و پذیرش هیات دولت اسفند سال گذشته هیات دولت در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با ارتقای شهر «قروه درجزین» رزن به شهرستان «درگزین» موافقت کرد.
وی اظهار داشت: به دنبال ارتقای شهر «درجزین» به شهرستان «درگزین»، شمار شهرستان های همدان به 10 مورد رسید و یک بخش «شاهنجرین» نیز به بخش های استان افزوده شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان بیان کرد: با ارتقای ساختار اداری نهادی های مستقر در این شهر، خدمات رسانی و امکانات رفاهی نیز افزایش یافته و مردم برای پیگیری امور و رسیدگی به مطالبات رفت و آمدها کاهش می یابد.
الماسی بیان کرد: در حال حاضر ساختمان اداری بخشداری درجزین به عنوان ساختمان فرمانداری «درگزین» پیش بینی شده است و ساختمانی در مجاورت آن برای بخشداری مرکزی و یک ساختمان در منطقه شاهنجرین برای بخشداری پیش بینی شد.
وی بیان کرد: در روز افتتاح رسمی ساختمان فرمانداری شهرستان جدید «درگزین» سرپرست فرمانداری درگزین نیز معارفه می شود.
پیشتر شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه درجزین و سردرود دارای 126 روستای دارای سکنه و در مجموع 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار داشت که قروه درجزین از این شهرستان منفک شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.