به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ بهرام سلیمانی در مراسم معارفه بخشدار جدید بیلوار با اشاره به اختیار استانداران در عزل و نصب مدیران دستگاه های اجرایی طبق نص صریح قانون، افزود: از جمله بحث هایی که در این مدت صورت گرفت، زیر سوال بردن اختیار استاندار در عزل و نصب مدیران دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار داشت: در شرایطی که نص صریح قانون در ماده هشت شرح وظایف استانداران و فرمانداران آمده است که عزل و نصب مدیران کل دستگاه های استان باید با هماهنگی استاندار صورت گیرد در حالیکه قانون این موضوع را در مورد سایر جایگاه ها به صراحت اعلام نکرده است.
سلیمانی گفت: مدیرکل هر دستگاه اجرایی باید از سوی وزیر مربوطه و با هماهنگی استاندار منصوب شوند و اگر استاندار در جایگاه مدیر عالی استان به وظیفه قانونی خود عمل می کند، زیبنده نیست اختیارات قانونی وی زیر سؤال برود.
وی ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل تفکیک قوا به رسمیت شناخته شده است و خوشبختانه تعامل منطقی مدیریت ارشد استان با نمایندگان همواره به عنوان یک اصل مهم مدنظر قرار گرفته و در جهت رفع مشکلات، کمک به توسعه و برون رفت از معضلاتی که گریبانگیر استان می باشد، هم افزایی کم نظیری با نمایندگان محترم صورت گرفته است، موضوعی که بارها نمایندگان مناطق مختلف استان به آن اذعان کرده اند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در میان نمایندگان ما شخصیت هایی در تراز ملی وجود دارند که بایستی با هم افزایی از ظرفیت ممتاز آنان، استان بهره مند شود، گفت: هرچند که اکنون کشور به دلیل تحریم ها و مشکلات بین المللی از ناحیه دشمن با مشکلاتی رو به رو می باشد و مردم ممکن است از بسیاری جهات تحت فشار باشند؛ اما این به معنای زیر سوال بردن خدمات خوب صورت گرفته نیست و نباید آن را از نظر دور داشت.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در ادامه تصریح کرد: رعایت ادب در گفتار از جمله ارکان اصلی سیاست برای سیاست ورزان بوده است و امری مایه مباهات و فخر سیاستمداران به شمار می رود؛ اندرزنامه ها و سیاست نامه های بزرگان فرهنگ و ادب و سیاست همه حکایت از پیوند عمیق ادب، فرهنگ و سیاست در ایران می باشد و با چنین پیشینه غنی فرهنگی و ادبی در میان سیاستمداران این مرز و بوم، کمترین توقع مردم از ما این است که با زبان ادب لب به سخن بگشاییم و آن را در کلام خود به کار گیریم و با ادبیاتی فاخر با هم سخن بگوییم.
وی تصریح کرد: در صورتیکه نقدی بر عملکرد مدیران وجود دارد، که به طور قطع ممکن است وجود داشته باشد، اولاً در بیان آن انصاف به خرج داده شود و ثانیاً با لحاظ ادب و احترام به جایگاه ها و شعور مردم طرح شود زیرا امروز رسالتی بالاتر از جلب رضایت مردم و ارتقاء دلبستگی و امیدواری مردم به نظام نداریم.
او تاکید کرد که تمام ما بایستی در راستای خدمت به مردم و امیدوار ساختن آنان به نظام برآمده از خون هزاران شهید تلاش کنیم.
سلیمانی همچنین اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، فعالین سیاسی و مدنی، اصحاب رسانه، صاحبان تریبون، همه و همه بایستی با مشارکت و همدلی با یکدیگر در راستای توسعه استان گام بردارند.
او گفت: ما انتظار داریم که این ستون ها مکمل یکدیگر باشند و نه خود به عنوان مانعی بر سر راه توسعه و حرکت دیگر ارکان عمل نمایند.
سلیمانی ادامه داد: متاسفانه در ماه های اخیر شاهد بودیم که برخی از دوستان حتی به زعم خود از سرخیرخواهی با لحنی به دور از انصاف و عدالت، ضمن زیر سوال بردن خدمات صورت گرفته از سوی دولت، عملکرد مدیران عالی دولت را در افکار عمومی ناچیز جلوه می دهند و بحث هایی به میان می آورند که با واقعیت همخوانی ندارد.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه تاکید کرد: کشاندن فضای سیاسی استان به چنین حواشی و دعواهای سیاسی که نه تنها سودی برای استان ندارد، بلکه عاملی برای گرفتن انرژی همه افراد و دستگاه های دخیل در خدمات رسانی مردم و سوژه ای برای رشد تفکر منفی در استان است که در نهایت هیچ کس به جزء افرادی که به دنبال فعالیت های زودگذر تبلیغاتی هستند، سودی از آن نخواهند برد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش بیلوار به لحاظ پتانسیل های کشاورزی از ظرفیت مناسبی برخوردار است و بهره برداری از ظرفیت های کشاورزی، دامپروری و باغداری می تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان و استان کرمانشاه ایفا نماید که امید می رود بخشدار جدید با انگیزه و تلاش مضاعف در رفع مشکلات موجود و ارتقاء جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این بخش حرکت کند.
در این مراسم یوسف کلهری به عنوان بخشدار جدید بیلوار معرفی شد.
بخش بیلوار از توابع شهرستان کرمانشاه حدود 18 هزار نفر جمعیت دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.