به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر افزود: احداث این پست برق برای ملایر ضروری است و امیدواریم در مدت زمان تعیین شده این طرح اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در جانمایی انجام شده احداث این پست برق در زمین های اوقافی ملایر واقع شده است، خواستار همراهی و همکاری جدی اوقاف و امور خیریه استان همدان در واگذاری این زمین شد و بیان کرد: چنانچه از سال گذشته تاکنون اوقاف و امور خیریه در واگذاری زمین همکاری می کرد، با هزینه های بسیار کمتری این طرح اجرا می شد.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در این زمینه پا به کار و همراه است و باید سازمان اوقاف و امور خیریه همدان نیز نسبت به اجرایی شدن این طرح مساعدت های لازم را به عمل آورد، در غیر این صورت مراتب از طریق تهران پیگیری می شود.
فتحی با بیان اینکه حل مشکل ضعف ولتاژ برق یکی از مطالبه های شهروندان ملایری به ویژه در منطقه شهرک ولیعصر(عج) با حجم بالایی از جمعیت است بیان کرد: باید در اجرای طرح های بزرگ و منطقه ای همچون پست 500 مگاواتی برق ملایر، تعامل و همکاری بیشتری بین دستگاه های اجرایی مرتبط وجود داشته باشد.
وی افزود: ملایر شهرستانی در حال رشد و توسعه است و یکی ضرورت های آن تامین برق مورد نیاز به ویژه برای شهروندان و مصارف صنایع و واحدهای تولیدی است.
معاون استاندار همدان با اشاره به ظرفیت‌ های بالای ملایر در حوزه کشاورزی و تولید گفت: شهرک فروسیلیس ملایر واقع در بخش جوکار و واحدهای فرآوری سیلیس در این شهرک یکی از تاثیرگذارترین کارخانه‌ های فروسیلیس کشور است که زمینه اشتغال بسیار بالایی را ایجاد کرده است.
فتحی اظهار داشت: در حال حاضر با فعالیت سه واحد فروسیلیس و در دست اجرا بودن سه واحد دیگر، این شهرک مشکل تامین برق دارد که در سفرهای مختلف مسئولان ارشد کشوری همچون معاون اول رییس جمهوری و استاندار همدان مقرر شد این مشکل حل شود.
وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در بخش سامن در حال فعالیت است و شهرک فولاد جعفری در بخش زند نیز به زودی راه‌اندازی می شود که با مساعدت برق منطقه ای باختر مشکل برق این 2 مجموعه مرتفع شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز خاطرنشان کرد: نیروگاه 500 مگاواتی ملایر سال گذشته برای احداث حدود 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت، اما به دلیل همراهی نکردن اوقاف و امور خیریه همدان، هزینه احداث این طرح برای سال آینده به بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
فرهاد شبیهی با بیان اینکه این طرح به عنوان یک طرح منطقه ای جزو اولویت های ما است و دنبال جذب سرمایه گذار هستیم افزود: در حال حاضر 50 میلیارد ریال برای خرید پست موبایل این طرح هزینه شده و 11 کیلومتر خط با هزینه 70 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی اجرا شده است.
وی ادامه داد: این طرح منطقه ای در مدت زمان 2 سال احداث و به بهره برداری می رسد و بهترین جانمایی برای احداث این پست انجام شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت: نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه شهرک ولیعصر(عج) و مسکن مهر که ثقل بار است و دارای تراکم بالایی از جمعیت است، احداث می شود.
شبیهی با بیان اینکه این طرح در زمین های وقفی ملایر جانمایی شده خواستار همراهی بیشتر سازمان اوقاف و امور خیریه همدان در شتاب بخشی به روند اجرای احداث این پست شد و تاکید کرد: برای اجرایی شدن این طرح با وجود شرایط کنونی باید هر چه سریعتر با اوقاف و امور خیریه به توافق برسیم.
وی همچنین به وجود چهار پست برق در ملایر و فرسوده بودن شبکه برق این شهرستان اشاره و بیان کرد: پست یک برق ملایر به طور کامل بازسازی و پست قدیمی جمع آوری می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر ادامه داد: با توجه به اینکه ملایر قطب فروسیلیس کشور است، برای تامین برق واحدهای فعال این شهرک 18 کیلومتر خط برق 60 مگاواتی به شهرک دادیم که باز هم مساعدت های لازم برای حل مشکل برق این شهرک انجام می شود.
شبیهی همچنین به حمایت و کمک های لازم برای رفع مشکل برق شرکت ذوب آهن و شهرک فولاد جعفری اشاره کرد و گفت: برای رونق گرفتن این واحد بزرگ صنعتی 50 مگاوات برق آن را تامین کردیم.
وی با بیان اینکه مصرف برق در استان همدان در حوزه کشاورزی بیشتر از صنعت است بیان کرد: ملایر شرایط ویژه تری در حوزه صنعت دارد و در این منطقه با توجه به اینکه صنعت رو به رشد است، تامین برق یکی از اولویت های آن به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، پست 500 مگاواتی برق در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع در منطقه شهرک ولیعصر(عج) ملایر پیش بینی شده است و عملیات اجرایی آن از سال آِینده آغاز می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.