مسعود ستوده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین تعداد چاه های غیرمجاز در 2 شهرستان رزن و کبودراهنگ حفر شده بود که با توجه به مشکلات آب این مناطق، با شناسایی توسط گشت های بازرسی این چاه های غیر مجاز پر و از بهره برداری از آن ها جلوگیری شده است.
وی اظهار داشت: در شهرستان کبودراهنگ تعداد 983 حلقه چاه غیر مجاز و در شهرستان رزن با 614 حلقه چاه غیر مجاز، پر و از چرخه بهره برداری خارج شدند.
ستوده تاکید کرد: در مجموع با انسداد این سه هزار و 231 حلقه چاه غیرمجاز بیش از 248 میلیون متر مکعب آب، در منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.
وی با بیان اینکه تعهد شرکت آب منطقه ای پر کردن 530 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری است، عنوان کرد: 90 درصد این چاه های غیر مجاز در شهرستان های رزن و کبودراهنگ حفر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 494 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان پر شده است که موجب صرفه جویی 23 میلیون متر مکعب در مصرف آب شده است.
ستوده اضافه کرد: تا کنون برای چهار هزار و 50 حلقه چاه مجاز کنتور هوشمند آب و برق نصب شده است و این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.
ستوده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون از 170 مورد اضافه برداشت از چاه های مجاز جلوگیری شده است تاکید کرد: تعداد 24 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان به طور شبانه روز دشت ها را کنترل می کنند.
بر اساس آخرین آمار، یک ‌هزار و 761 میلیون مترمکعب معادل 90 درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، 146 میلیون مترمکعب، معادل 7 درصد در بخش شرب و بهداشت و 59 میلیون مترمکعب معادل 3 درصد در بخش صنعت مصرف می شود.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.