به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌ الاسلام علی حسینی افزود: درمانگاه موقوفه بهاء الملک در اعتمادیه شهر همدان در دیگر ایام سال براساس اجرای نیت واقف خیراندیش به 32 روستای استان به صورت رایگان خدمات رسانی می کند.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 وقف جدید در زمینه های دارو و درمان، کمک به ایتام، روضه خوانی، کمک به مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در این شهرستان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه چهار وقف جدید در زمینه تامین تهیه جهیزیه برای زوجین به ثبت رسیده است افزود: واقفان خیر اندیش در حال حاضر باید نسبت به وقف های جدید در خصوص کمک هزینه زندگی و جهیزیه برای انسان های نیازمند همت گمارند.
وی تصریح کرد: واقفان خیراندیش با موقوفه های خود در راستای ازدواج آسان جوانان گام بردارند و در سال های نخست زندگی مشترک زوج های نیازمند را در تامین مخارج زندگی یاری دهند.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان اظهار کرد: بیشتر وقف‌ ها در جهت رفع نیازهای جامعه و وقف‌ های فرهنگی است که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در مدیریت وقف، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و مردم باید اداره اوقاف را در این راستا یاری کنند.
وی با بیان اینکه 12 عنوان برنامه در دهه وقف در شهرستان همدان برگزار می شود گفت: تجمع لبیک یا رسول الله(ص) ، برپایی ایستگاه 'همه واقف باشیم'، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای وقف، ارائه خدمات رایگان پزشکی در نماز جمعه ویژه نمازگزاران و افتتاح مرکز قرآنی امامزاده عبدالله (ع) همدان از اهم برنامه های دهه وقف است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان ادامه داد: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم سوگواری با حضور 10 نفر از خادمین آستان قدس رضوی در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی ، نشست تخصصی ویژه طلاب حوزه علمیه زنگنه، کلنگ زنی زائر سرای امام محسن(ع) ، افتتاح تالار آئین امامزاده عبدالله(ع) ، کلنگ زنی تربت خانه امامزاده قاسم (ع)، دیدار با خانواده های شهدا، رونمایی از ضریح امامزاده اسماعیل(ع) ، نشست تخصصی با فعالان قرآنی و جامعه پزشکان را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.
شهرستان همدان دارای هشت هزار رقبه و 750 موقوفه است.
27 صفر مصادف با 25 آبان ماه روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.