به گزارش ایرنا، مصطفی محب زاده روز پنجشنبه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: سه هزار و 698 رقبه فعال و 841مسجد و حسینیه داریم که شهرستان میناب از این نظر رتبه سوم و در ثبت موقوفات رتبه دوم استان هرمزگان را دارد.
وی افزود: قدیمی ترین موقوفه در این شهرستان مربوط به 220 سال پیش بوده که توسط شیخ عبدالعلی ابن عبدالحسین در این شهرستان به ثبت رسیده است.
محب زاده خاطر نشان کرد: باید برکت های وقف را به طور مستند به نسل جدید نشان دهیم تا جوانان نیز به این کار خداپسندانه جذب شوند که این امر از مهم ترین دغدغه ها در اداره اوقاف است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب تصریح کرد: وقف ها باید در جهت نیاز جامعه سوق داده شوند چرا که نیاز جامعه از گذشته تا کنون تفاوت یافته است.
وی یادآور شد: تمکین نکردن برخی افراد نیز از مشکلاتی است که در اداره اوقاف با آن روبرو هستیم که برخی افراد تلاش می کنند موقوفات را تصرف کنند و در این موارد سعی بر این است تا با تعامل و خوشرویی و تشویق، با آن ها وارد موضوع شویم.
وی با تبریک دهه وقف، خاطرنشان کرد: به این مناسبت بیش از 30 برنامه متنوع در نظر گرفته شده است که غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ائمه جماعات شهرستان، همایش با روحانیان، همایش یاوران وقف، نشست با بازاریان، همایش بزرگ هیات های مذهبی همزمان با سالروز شهادت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روستای باغگلان، نواختن زنگ وقف در مدرسه ها و اهدای یک دستگاه اب سردکن، تجلیل از واقفان و خیران واصحاب رسانه ، اطعام نیازمندان، ارایه کمک هزینه درمان نمونه ای از این برنامه ها است.
رئیس اوقاف شهرستان میناب تصریح کرد: همواره ارتباط و تعامل سازنده ای میان اداره اوقاف و رسانه وجود داشته که امید است این ارتباط در طول سال وجود داشته باشد و محدود به دهه وقف نباشد.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد
7408/ 7194
خبرنگار: علی نجفی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.