به گزارش ایرنا، امیرحسین بادامی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت برق کشور امسال در حوزه اقتصادی و تولید منابع مشکلات خاصی داشت که با تلاش و جدیت، بخش بزرگی از مشکلات تامین برق کشور را پشت سر گذاشتیم و از افزایش خاموشی ها جلوگیری شد.
وی بردباری مردم و مشترکان برق در خاموشی های اعمال شده را قابل تقدیر دانست و افزود: این اقدام مردم که با درک صحیح از مشکل پیش آمده و صرفه جویی هایی که در شرایط بحران برق اعمال کردند، ستودنی است.
مدیر توزیع برق ملایر با بیان اینکه خاموشی های این شهرستان هم اکنون به صفر رسیده است، ادامه داد: رسانه ها و مطبوعات در این برهه حساس با اطلاع رسانی به موقع و انتقال درست اخبار بسیار خوش درخشیدند و آرامش نسبی را به جامعه القا کردند.
بادامی حجم خاموشی های روزانه در استان همدان را 200 مگاوات عنوان و بیان کرد: تمامی ظرفیت های برق استان در این مدت زیر بار بود.
وی ادامه داد: پیک مصرف برق در این مدت در شهرستان ملایر 118 مگاوات بود، در حالیکه در سایر فصل سال تا 80 مگاوات است.
بادامی عرصه صنعت برق را شامل حوزه های تولید، اشتغال و توزیع دانست و گفت: اتفاقاتی که تابستان امسال در سطح کشور افتاد، عمده مشکلات در حوزه تولید بود و درصدی از خاموشی ها نیز مربوط به بخش انتقال و ایجاد ناهمگونی در تولید رخ داد.
وی اضافه کرد: مشکلات ما در حوزه توزیع و افزایش مصرف برق به واسطه گرم شدن بی سابقه هوا بود که نبود توازن بین تولید و مصرف به وجود آمد و حدود هشت درصد مصرف برق کشور افزایش یافت.
مدیر توزیع برق ملایر بیان کرد: هم اکنون خاموشی ها با توجه به کاهش تقریبی دما و نزدیک شدن به اتمام فصل کشاورزی به سمت صفر میل کرده است و سایه خاموشی ها از سر مردم برچیده شد.
بادامی با اشاره به ضعف ولتاژ برق در برخی مناطق شهر ملایر، بخش عمده ای از آن را متاثر از افزایش مصرف دانست و تاکید کرد: به جای اینکه سرمایه کشور برای ساخت نیروگاه و ظرفیت سازی در این حوزه هزینه شود، باید در حوزه فرهنگ سازی در کاهش مصرف برق سرمایه گذاری کنیم.
وی همچنین میزان مطالبات شرکت توزیع برق ملایر را 243 میلیارد ریال در بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: این مطالبات بدهی های انباشت شده در سال های قبل است، در حالیکه هر سال 90 تا 95 درصد از مطالباتمان را وصول می کنیم.
قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان در توزیع برق ملایر، احداث پست انتقال برق در شهرک ولیعصر(عج) ملایر را یک ضرورت برشمرد و افزود: در صورت احداث این پست، حجم قابل توجهی از ضعف ولتاژ برق در مناطق شمالی شهر و طرح های مسکن مهر رفع می شود.
بادامی ادامه داد: شرکت برق منطقه ای باختر به عنوان متولی این طرح آمادگی کامل برای احداث و هزینه کرد این پست را دارد، اما اداره اوقاف و امور خیریه ملایر باید برای واگذاری زمین قدری انعطاف به خرج دهد.
وی در عین حال فرسودگی شبکه برق ملایر را بویژه در بافت فرسوده شهری یکی از مشکلات برشمرد و اظهار داشت: در چهار سال گذشته برای کاهش و اصلاح فرسودگی شبکه برق بافت فرسوده ملایر 50 میلیارد ریال اعتبار برآورد شد که هنوز این مبلغ اختصاص پیدا نکرده است.
بادامی اضافه کرد: امسال سهم خوبی از اعتبارات استان را در حوزه توسعه و بهینه سازی تاسیسات برق جذب کردیم تا بتوانیم تا حدودی میزان فرسودگی ها را کاهش دهیم.
وی یادآور شد: همچنین از منابع داخلی و اعتبارات حاصل از عوارض برق طی سال های گذشته بخشی از مشکلات شبکه های برق روستایی شهرستان را اصلاح کردیم.
بادامی رسانه ها را یکی از سرمایه های بی بدیل در راستای ارتقاء و ایجاد فرصت های بهبود در هر سازمان و دستگاه اجرایی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: ما همچنان نیازمند نقدهای سازنده رسانه ها هستیم.
مدیر توزیع برق ملایر ادامه داد: ما به عنوان نخستین دستگاه اجرایی در استان با بخش کشاورزی و صنعت نفاهم نامه همکاری در زمینه کاهش مصرف برق در زمان پیک امضا کرده ایم.
بادامی بیان کرد: در این راستا چنانچه مشترکان برق در حوزه کشاورزی چهار ساعت از زمان پیک مصرف در طول شبانه روز را خاموشی اعمال کنند، 20 ساعت باقیمانده به صورت رایگان همراه با پاداش ویژه در نظر گرفته می شود.
وی گفت: این طرح از 15 خرداد آغاز شد و تا 15 شهریورماه ادامه دارد، در حالیکه در بخش صنعت نیز برای کاهش مصرف برق در زمان پیک مشوق های خوبی در نظر گرفته شده است.
بادامی با بیان اینکه همدان در ایجاد نیروگاه های خورشیدی، استان برتر کشور است، ادامه داد: در حال حاضر 15 درخواست برای احداث نیروگاه خورشیدی در ملایر داریم که مجوز نیز صادر شده، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
به گزارش ایرنا، مجموع مشترکان برق شهرستان ملایر 125 هزار مشترک در بخش های مختلف است که بخش کشاورزی بیشترین میزان مصرف برق را به خود اختصاص داده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.