به گزارش ایرنا، منصور ستوده روز پنجشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان، اظهار کرد: هم اکنون 40 درصد حجم مخزن سد اکباتان پر شده است.
وی به وضعیت دیگر سدهای استان اشاره و اضافه کرد: حجم ذخیره آب در مخزن سد کلان ملایر به 44 میلیون مترمکعب و سد سرابی به هشت میلیون متر مکعب رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای از کاهش 34 درصدی بارندگی های استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال آبی 97-96 تاکنون 203 میلیمتر بارندگی در سامانه های اندازه گیری ثبت شده است که این میزان در قیاس با آمارهای بلند مدت کاهش 24 درصدی را نشان می دهد.
ستوده به لزوم سازگاری با شرایط کم آبی تاکید کرد و گفت: وضعیت آب آشامیدنی باید به طور شفاف به مردم گفته شود تا احساس مسئولیت کرده و در صیانت از آب و رعایت مصرف بهینه، کمک کنند.
وی جلوگیری از اضافه برداشت آب از منابع زیرزمینی و کنترل چاه های غیرمجاز را از اقدامات موثر در حفظ آب عنوان و تاکید کرد: سال گذشته 507 حلقه چاه غیرمجاز با حکم قضائی مسدود شد که صرفه جویی 29 میلیون مترمکعبی را در پی داشت.
ستوده اظهار کرد: از شروع طرح احیاء و تعادل بخشی تاکنون 2 هزار و 737 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است.
وی همچنین به نصب سه هزار و 567 کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های کشاورزی اشاره کرد و افزود: بیشترین کنتور نصب شده در دشت رزن - قهاوند است.
رئیس شرکت آب منطقه ای همدان یادآورشد: تعهد استان برای نصب کنتور در سال گذشته 400 دستگاه بود که پیشرفت 100درصدی را نشان می دهد.
سد اکباتان مهمترین منبع تأمین ‌کننده آب شرب شهر همدان است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.