به گزارش ایرنا این طرح با هدف تامین، انتقال و ذخیره آب شرب مورد نیاز شهرستان شوشتر با جمعیت بالغ بر 120 هزار نفر و نیاز آبی 57 هزار متر مکعب در شبانه روز اجرا شده است .
این طرح شامل ایستگاه پمپاژ مرکزی با ظرفیت 90 هزار متر مکعب در شبانه روز، مخازن ذخیره و جمع کننده به حجم 30 هزار متر مکعب، خطوط انتقال فولادی و GRP به طول 22 کیلومتر، ساختمانهای کلرزنی و دیزل ژنراتور، ساختمان های جنبی اداری، نگهبانی و همچنین یک دستگاه دیزل ژنراتور به ظرفیت KVA2260 و تعداد 6 حلقه چاه نیمه عمیق و ساختمان های سرچاهی و تاسیسات برقی مربوطه است.
همچنین با احداث سه حلقه چاه نیمه عمیق، تاسیسات برقی و مکانیکال مربوطه در منطقه گلالک شوشتر و اتصال به خط آب حیات، آب مورد نیاز 91 روستای مسیر سید حسن تا نمره یک تامین شد .
اعتبار هزینه شده طرح آبرسانی شوشتر و روستاهای سید حسن بالغ بر430 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات عمرانی تامین شده است.
وزیر نیرو ظهر چهارشنبه در سفری دو روزه و به منظور کلنگ زنی و بهره برداری از چندین طرح در حوزه‌های آب و برق از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
بهره‌ برداری از سد سلولی و قفل کشتیرانی بالادست بهمنشیر، بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای چمیان شهرستان کارون، بازدید و بره برداری از ساختمان مانیتورینگ داده های آب و هواشناسی مرکز داده سازمان آب و برق و کلنگ زنی پست GIS فولاد خوزستان در اهواز از جمله برنامه های روز نخست سفر وزیر نیرو به خوزستان بود.
آبگیری سد تنظیمی آریوبرزن و بهره‌ برداری از واحد دوم نیروگاه مارون، آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب شرب و کشاورزی شهرستان های شمال شرق خوزستان در ایذه، کلنگ زنی پست 400/132 جندی شاپور دزفول و بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به خوزستان است.
6002/7159
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.