حجت الاسلام محمد الهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از خواسته های مهم زائران مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر خوسف روشنایی زائرسراها و بقعه متبرکه بود که با کمک هیات امنا و مسئولان توانستیم این نیاز را رفع کنیم.
وی افزود: مجتمع بلنجیر 20 کیلومتر از شبکه سراسری برق دور بوده و تامین برق از این شبکه هزینه های زیادی را می طلبد که با توجه به وضع موجود اعتباری تامین آن مشکل است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف با اشاره به اقدام هیات امنای این مجتمع فرهنگی برای استفاده از پنل های خورشیدی گفت: عملیات برق رسانی با استفاده از انرژی خورشیدی موجب شد هفت کیلو وات برق در این محل تامین شود.
وی با بیان اینکه هزینه خرید پنل ها و نصب آن از محل نذورات مردمی بوده است افزود: 130 میلیون تومان وام از سازمان اوقاف و امور خیریه برای خرید پنل و تامین زیرساخت های آن دریافت شده که انتظار می رود برای پرداخت اقساط هم خیران کمک کنند.
الهی بیان کرد: پنل های موجود در حد روشنایی برق موردنیاز را تامین می کند لذا برای اینکه مشکل برق این محل به طور کامل رفع شود به هفت کیلووات دیگر نیاز است که امیدواریم در برنامه های آتی به آن پرداخته شود.
وی یادآور شد: مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر در بخش مرکزی خوسف و دهستان خور واقع شد و جزو بقاع شاخص این شهرستان به شمار می رود که سالانه پذیرای حدود 5 هزار زائر است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف با اشاره به ساخت 20 زائرسرا، کشتارگاه و سرویس بهداشتی در این مجتمع فرهنگی مذهبی گفت: طبیعت بکر این منطقه موجب می شود در ایام خاصی از سال زائران زیادی در این محل حضور داشته باشند.
شهرستان خوسف 924 موقوفه، 998 رقبه، 13 بقعه متبرکه، 131 مسجد و 24 حسینیه دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.