به گزارش ایرنا بها دادن به ورزش نابینایان و کم بینایان و ایجاد زمینه های لازم برای فعالیت این قشر از جامعه سبب شد تا گرایش آنها به ورزش از مبتدی تا حرفه ای افزایش یابد.
ورزش نابینایان و کم بینایان همدان که روزگاری به دنبال کسب تک مدال های کشوری بود حالا در سطح ملی و بین المللی صیاد نشان های رنگارنگ است.
ورزشکاران نابینا و کم بینای همدانی در حالی روند روبه رشد و تبدیل شدن به رویه قهرمان پروری و مدال آوری های بین المللی را طی می کنند که در بخش بانوان نیز شاهد خیز چشمگیر در کسب جایگاه های قهرمانی هستیم.
شنا به عنوان یکی از رشته های پرمدال امروزه نزد ورزشکاران زن نابینا و کم بینای همدانی از استقبال خوبی برخوردار است و توانسته اند به خوبی در این رشته ورزشی موفق عمل کنند.

** صید 18 نشان رنگارنگ
شانزدهمین دوره مسابقات شنای قهرمانی کشور در بخش بانوان در حالی شامگاه جمعه به میزبانی مشهد به پایان رسید که بانوان همدانی موفق به صید 18 نشان رنگارنگ شدند.
مینا آودئی در 50 متر قورباغه علاوه بر شکستن رکورد طلا گرفت و در50 متر پروانه و 100 متر قورباغه نیز مدال طلا ، 100 متر آزاد نقره ، 50*4 مختلط تیمی و 50*4 آزاد نیز نشان برنز کسب کرد.
معصومه سهیل فر نیز در ماده 200 متر آزاد طلا ، 50 متر آزاد نقره ، 50*4مختلط تیمی و 50*4 آزاد نیز به نشان برنز دست یافت.
همچنین اعظم کیانی امین در ماده 100 پروانه طلا،200 متر مختلط انفرادی نقره ، 50 متر قورباغه و 50*4مختلط تیمی و 50*4 آزاد به نشان برنز رسید.
سنا احمدی نیز در 200 متر آزاد به نشان نقره دست یافت و در 50*4مختلط تیمی و 50*4 آزاد مدال برنز کسب کرد.
ترکیب تیم اعزامی همدان به این رقابت ها را اعظم کیانی امین، مینا آودئی، معصومه سهیل فر، دنیا علی قلی و سنا احمدی تشکیل دادند.
همچنین مرضیه مصباحی مربی و سمیه قاسمی سرپرست تیم اعزامی همدان به این دوره از مسابقات بودند.

** شنا ورزش محبوب بانوان نابینا
رییس هیات نابینایان و کم بینایان همدان گفت: با وجود عمر کوتاه از شروع به کار ورزش شنای نابینایان و کم بینایان این استان، بانوان این قشر از ورزشکار علاقه خاصی به آن دارند.
سمیه سهیلی افزود: هم اکنون شنا یکی از رشته های محبوب بانوان نابینا و کم بینای همدانی است و به همین دلیل برنامه ریزی لازم برای پیشرفت آنها در این رشته را داشته ایم.
وی اضافه کرد: برای بانوان نابینا و کم بینای همدانی امکانات لازم نظیر فعالیت تمرینی در استخرهای شنا را نیز مهیا ساخته ایم اما برای ارتقا هرچه بهتر سطح کیفی و فنی آنها نیاز به حمایت های لازم داریم.
سهیلی بیان کرد: اگرچه شمار بانوان ورزشکار نابینا و کم بینای همدانی بالا نیست اما همین تعداد کم نیز در رشته هایی نظیر دو ومیدانی و شنا پرمدال ظاهر شده اند.
وی خاطرنشان کرد: مدال آوری بانوان نابینای شناگر نیز زمینه خوبی برای گرایش سایر بانوان نابینا به ورزش به ویژه شنا مهیا ساخته و ما نیز در تلاش برای جذب سایر بانوان نابینای استان به امر ورزش هستیم.
رییس هیات نابینایان و کم بینایان همدان ابراز امیدواری کرد، سال آینده بازی های ورزشی کشورهای اسلامی برگزار شود تا بانوان شناگر نابینای همدانی نیز بتوانند این رویداد بین المللی را تجربه کنند.
سهیلی افزود: از آنجا که حضور بانوان شناگر در مسابقات بین المللی امکان پذیر نیست تنها برگزاری بازی های ورزشی کشورهای اسلامی میدان حضور آنها خواهد بود.

** ورزش بانوان نابینا موفق عمل کرده است
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در این باره می گوید: ورزش بانوان نابینا و کم بینای همدان در کسب مدال های رنگارنگ ملی موفق عمل کرده است.
معصومه پیردهقان افزود: بانوان نابینای همدان سهم بسزایی در مدال آوری ورزش این استان دارند و به حضور و فعالیت آنها در امر ورزش افتخار می کنیم.
وی اضافه کرد: همدان یکی از استان های فعال و موفق در رشته های ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور به شمار می رود و هیات استان به خوبی توانسته مسیر موفقیت را طی کند و دستگاه ورزش استان نیز حمایت های لازم را از این قشر ورزشکار داشته است.
وی یادآور شد: هدف ما جذب صددرصدی نابینایان و کم بینایان همدانی به امر ورزش است تا بتوانیم به تقویت سطح روحی و جسمی آنها کمک کنیم.
هم اینک یکصد نابینا و کم بینای همدانی در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.
ورزش نابینایان و کم بینایان همدان در سال های اخیر موفق به کسب نشان های رنگارنگ جهانی، آسیایی و بین المللی شده است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.