سید عبدالحمید احمدی شنبه شب در مراسم افتتاحیه دهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه های استعدادیابی بسیج که به میزبانی سپاه استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: با راه اندازی این خانه ها، تعداد اماکن ورزش روستایی به بیش از پنج هزار باب خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در حوزه ورزش روستایی و عشایری فعالیتهای خوبی در پیش روی است، اظهار داشت: ایجاد خانه های ورزش روستایی، نقشی مهم و اثربخش در رشد و توسعه ورزش در سطح روستاهای کشور خواهد داشت و می تواند به حضور هرچه بیشتر جامعه روستایی در فعالیت های ورزشی کمک کند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، همچنین از برگزاری نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران خبر داد و گفت: این المپیاد اواخر آبان و اوایل آذر امسال و به ترتیب در 29 و 39 رشته ورزشی بانوان و مردان برگزار خواهد شد.
احمدی افزود: این المپیاد با هدف شناسایی و پرورش استعدادها در رشته های مختلف ورزشی انجام می شود تا از این طریق بتوانیم حضور مقتدرانه ای در مسابقات برون مرزی به خصوص المپیک نوجوانان در چهار سال آتی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی نیز با توجه به اهمیت مشارکت هرچه بیشتر مردم در امر فعالیت های ورزشی، می توان از هیات های ورزشی در سطح استانها و شهرستان ها حمایت گسترده تری داشت که به همین منظور باید زمینه و بستر را برای حضور آنان فراهم کرد.
احمدی با اشاره به اینکه ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، خوب و توانمند ظاهر شدند، تصریح کرد: تاکنون نتایج خوبی در برخی رشته ها ازجمله تکواندو، ووشو، کاراته، وزنه برداری، کبدی و کشتی از سوی ورزشکاران اعزامی ایران کسب شده که این جای تقدیر دارد و امید است این روند قهرمانی و افتخارآفرینی ها تا پایان بازی ها همچنان تداوم یابد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، ابراز امیدواری کرد، ایران از جایگاه خوبی در جدول رده بندی این دوره از بازی های آسیایی، برخوردار شود و انتظارات مردم به ویژه علاقه مندان به ورزش نیز برآورده شود.
احمدی با بیان اینکه برای کسب نتیجه تلاش های خوبی توسط ورزشکاران صورت گرفته است افزود: بعد از پایان بازی ها، ستاد بازی های آسیایی کشور ارزیابی دقیقی را به عمل خواهد آورد و با این کار، عملکرد فدراسیون ها و رشته های ورزشی، مشخص شده و نتایج ارزیابی نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی اظهار داشت: در جریان رویدادهای ورزشی، ممکن است بی انضباطی هایی نیز اتفاق بیفتد که این نیز به دلیل حساسیت رقابت ها و شرایط دشواری است که ورزشکاران برای آماده سازی خود به منظور حضور در این مسابقات متحمل می شوند و در برخی مواقع نیز ضعف مدیریت ممکن است باعث این کار شود که با این حال در این خصوص بررسی ها صورت گرفته و تصمیم های لازم اتخاذ خواهد شد.
به گزارش ایرنا، المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه های استعدادیابی بسیج کشور با حضور قریب یک هزار و 200 ورزشکار پسر و در رشته های تکواندو، جودو، ووشو، کاراته، تیر و کمان و تیراندازی، برگزار می شود.
این رقابت ها از چهارم شهریور جاری به مدت 2 روز و با هدف جذب و شناسایی ورزشکاران مستعد، ارزش مدار و اخلاق مدار به منظور تحویل به جامعه ورزش کشور و در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد.
رشته تکواندو در خانه تکواندو، جودو در سالن اختصاصی شهیدبیگلی، ووشو در آکادمی بین المللی، کاراته در مجموعه ورزشی امام علی (ع) سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان، تیر و کمان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و تیراندازی در سالن اختصاص هیات تیراندازی واقع در خیابان بعثت شهر زنجان، انجام می شود.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.