به گزارش ایرنا، فریبا محمدیان جمعه شب در نشست هم اندیشی با قهرمانان ورزشی و هیات های ورزشی کهگیلویه وبویراحمد دریاسوج افزود: افق و برنامه ریزی این سند تا سال 1408طراحی شده و مهمترین هدف آن علاوه بر شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی بانوان ،ضرورت رویکرد و نگاه عادلانه در همه زمینه ها به حوزه ورزش بانوان است.
وی تصریح کرد: برخی چالش های فراروی حوزه ورزش بانوان جامعه ایران اسلامی در کارزار ورزشی و در فرآیند تغییرات و تحولات در این سند پیش بینی شده و تدابیر و راهبردهای لازم برای عبور از تنگناها و مشکلات از جمله فضای مجازی نیز اندیشیده شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان تاکید کرد: یکی از موارد مهم در این سند شناسایی استعدادها برمبنای ظرفیت های بومی هر منطقه و استان بوده و سند توسعه ورزش بانوان نیز بر اساس سند آمایش سرزمینی در استان ها طراحی شده است.
وی با اشاره به نقش ممتاز و تاثیرگذار بانوان در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی ابراز داشت: یکی از دستاوردها و ارزش های متعالی انقلاب و نهضت امام (ره) حضور عزتمندانه و مقتدرانه بانوان مسلمان با رعایت تمامی حریم های ارزشی و هویتی خود در سطح مجامع بین المللی بوده است.
محمدیان گفت: هم اینک بیش از یک میلیون و 500 نفر بانوی ورزشکار سازماندهی شده در رشته های مختلف ورزشی در کشور فعال هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: نیمی از جمعیت 713هزار نفری این استان را بانوان تشکیل می دهد که ضرورت حمایت و اهتمام ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان برای شکوفایی استعدادهای ورزشی این قشر در استان بیش از پیش احساس می شود.
علی محمد احمدی اظهار داشت: یکی از پیش نیازهای اولیه برای موفقیت و شکوفایی استعدادها به ویژه در زمان کمبود منابع مالی داشتن برنامه است که اداره کل ورزش و جوانان موظف است سند توسعه پنج ساله ورزش استان را در اسرع وقت تدوین کند.
وی ابراز داشت: این سند علاوه بر مطابقت داشتن با اسناد بالادستی و برنامه های وزارت ورزش و جوانان باید متناسب با شرایط و آمایش سرزمینی استان کهگیلویه وبویراحمد باشد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت حمایت وزارت ورزش و دولت برای ایجاد زیرساخت های ورزشی در این استان تاکید کرد.
غلام محمد زارعی افزود: یکی از گام های مثبت دولت تدبیر و امید توجه به مناطق محروم و روستاها در همه حوزه ها بوده که در زمینه ورزش نیز گام های ارزشمندی در این استان و شهرستان های بویراحمد و دنا برداشته شده است.
وی گفت: به همت دولت تدبیر و امید افزون بر 200 میلیارد ریال طرح ورزشی در سطح 2 شهرستان بویراحمد و دنا ساخته شده است.
بیش از 50 هزار ورزشکار سازماندهی شده در 46 هیات ورزشی در استان کهگیلویه وبویراحمد فعالیت می کنند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار: علیزاده
3016**1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.