به گزارش ایرنا 20 ورزشکار لرستانی در رده آقایان و بانوان سهمیه حضور در رقابت های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی را کسب کردند که از این تعداد 12 ورزشکار در رشته های جانبازان و معلولان با حریفان به رقابت می پردازند.
ورزشکاران در 462 رویداد در 40رشته ورزشی در هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد تا 11 شهریور سالجاری در اندونزی با حریفان به رقابت پرداختند.
همچنین در سومین دوره بازی های پاراآسیایی، ایران در بخش جانبازان و معلولان در 10 رشته و در بخش نابینایان و کم بینایان در 6 رشته حضور دارد.
در سه رشته دو ومیدانی، شنا و دوچرخه‌ سواری در بخش جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان نماینده داریم و در مجموع 136 ورزشکار در بخش آقایان و 73 ورزشکار در بخش بانوان از کشورمان در این بازی‌ها شرکت می کنند.
کاروان اعزامی کشورمان 10 مهرماه تهران را برای شرکت در سومین دوره بازی های پاراآسیایی ترک می‌کند و رقابتها نیز از 14 تا 23 مهرماه برگزار خواهد شد.
صبا رحمتی در رشته کانوپولو و محمد یوسفوند در بستکبال سه نفره در حالی توانستند به ترتیب نشان طلا و برنز این رقابت ها را برای کشور کسب کنند که امید زیادی به ورزشکاران معلول در مسابقات پاراآسیایی وجود دارد.
اما بیشتر در بین رشته های ورزشی حاضر در رقابت های آسیایی، ورزش بوکس نتوانست خوش بدرخشد و جای ورزشکاران لرستانی خالی بود.
لرستان در گذشته از قطب های اصلی بوکس کشور به شمار می آمد به طوری که تا همین چند سال پیش از 11 وزن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران 9 وزن در اختیار بوکسورهای لرستانی بود.
نخستین سهمیه المپیک بوکس تاریخ کشور را «مرتضی سپهوند» در وزن 64 کیلوگرم توانست در المپیک تابستانی 2008 پکن کسب کند و شاید اگر نسل جوان بوکس لرستان خود را در میدان جاکارتا حاضر می دادند چه بسا می توانستند پای بر جای بزرگان گذاشته و درخشان ظاهر شوند.
رحیم سپهوند رییس کمیته مربیان بوکس لرستان می گوید در حالی فدراسیون سه سهمیه اعزامی به رقابت های جاکارتا در اندونزی را تعیین کرده بود که باقر فرجی در 60 کیلوگرم و حسین طاهری در 75 کیلوگرم موفق به کسب عناوین نخست کشور شده و آرمین امجدیان و شاهین موسوی جایگزین آنان شدند.
این درحالی بود که با توجه به سابقه درخشان بوکسورهای لرستانی می توانستیم به کسب مدال در این رشته امید داشته باشیم.
سید علی کریمی معاون اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: هشت ورزشکار لرستانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 حضور داشتند که پنج نفر خانم و سه ورزشکار مرد بودند و در حالی صبا رحمتی نشان طلا را کسب کرد که برای نخستین بار در ورزش بانوان استان این اتفاق رخ داده است.
وی معتقد است که از ابتدای سال جاری برای حدود 60 ورزشکار استان که شانس حضور در جاکارتا را داشتند بسته حمایتی ارایه شده است و مراحلی از اردوی تیم ملی ژیمناستیک و کوراش بانوان در راه آمادگی برای حضور در جاکارتا را نیز در استان میزبانی کرده‌ایم.
وی با اظهار امیدواری نسب به کسب مدال در مسابقات پاراآسیایی افزود: 10 ورزشکار، یک مربی و یک داور از لرستان در این رقابت ها حضور خواهند داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: بیشتر ورزشکاران جانباز و معلول اعزامی به این رقابت ها در رشته ورزشی دو و میدانی به رقابت خواهند پرداخت.
علی یاور عزیزپور از ورزشکاران اعزامی به رقابت های آسیایی جاکارتا با عنوان سفیران لرستان یاد کرد و گفت: از ماه ها قبل شرایط را برای ورزشکاران فراهم کردیم و ماهانه پنج میلیون ریال به عنوان کمک خرج در اردو به حساب هیات های مربوطه واریز شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.