رضا عبدالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ماده 10 ضوابط و مقررات جدید، استقرار این قبیل واحدها در دشت های ممنوعه تنها منوط به کسب مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و بخش آب وزارت نیرو است.
وی اضافه کرد: برخی از دشت ها و و آبخوان های همدان از جمله کبودراهنگ و فامنین به علت خشکسالی و کم آبی جزو دشت های ممنوعه قرار دارد.
سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: بنابراین استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی که در چرخه تولید نیازمند مصرف بالای آب بوده یا فاضلاب زیادی تولید می کند، نیازمند کسب مجوز با توجه به شرایط هیدرلوژیکی منطقه است.
عبدالهی این واحدها را شامل برخی صنایع غذایی ، شماری از صنایع ذوب فلزی و شیمیایی از جمله پتروشیمی و پالایشگاه دانست.
سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: طبق نامه اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست استقرار واحدهای آب بر تنها باید در استان های پر آب یا در مناطق رودخانه ای با رعایت حریم های قانونی صورت گیرد.
وی یادآوری کرد: بر اساس ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت مکلف است برای مقابله با بحران کم آبی با هدف پایداری سرزمین، تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی و جبران تراز آب ، اقدام هایی را با همکاری دستگاه های متولی از جمله صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و حفاظت محیط زیست انجام دهد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.