به گزارش ایرنا تاکید بر تحقق سند اطلاع رسانی توسط استاندار پیرامون ارایه عملکرد دستگاه های اجرایی با هدف شفاف سازی و آگاه کردن مردم از دستاوردها و خدمات انجام گرفته، مهمترین راه در هم افزایی رسانه ای مدیران است که جریان سازی مثبت خبرنگاران به دور از هرگونه شائبه، حاشیه و شایعه سازی را به دنبال دارد.
در واقع استاندار همدان با الزام در اجرایی شدن این سند اطلاع رسانی، مدیران دستگاه های اجرایی را در مقام پاسخگویی قرار داد تا راهبردی ترین اصول رسانه ای را در این بین نهادینه کند و اجرایی شدن این سند ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی آنها خواهد بود.
شاهرخی با این دیدگاه حرفه ای جریان سازی خبری را بین دستگاه های دولتی و رسانه ها به صورت دو سویه فعال ساخت ضمن اینکه زمینه برچیده شدن بساط حاشیه سازی های مخرب و غیر اخلاقی را مهیا ساخت.
بدون تردید توجه جدی استاندار به بهبود فرایند اطلاع رسانی در سطح دستگاه های اجرایی ، بسترهای لازم را برای رسانه ها فراهم می سازد تا به شکل منطقی و در چارچوب اصول حرفه ای ، فعالیت و خدمات آنها را در بوته نقد قرار دهند.
اوج اهمیت دادن به حوزه اطلاع رسانی از نگاه استاندار به حدی بود که ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی در تعامل رسانه ها به صورت ماهانه را ابلاغ کرد و از مدیریت روابط عمومی استانداری خواست مسئول جمع بندی این ارزیابی باشد.
البته استاندار همدان در نشست با رسانه ها بر مدار رعایت اخلاق حرفه ای به دور از هرگونه حاشیه سازی و استقبال از جریان سازی های خبری مثبت در تقویت امید به جامعه و توجه جدی به سرمایه های اجتماعی نیز تاکید داشت.
شاهرخی از رسانه ها خواست تا با مسندات به طرح واقعیت ها بپردازند و از شنیده ها و شایعه ها پرهیز کرده و قدرت و توان خود را به پردازش نکات مثبت و امیدبخش برای مردم جامعه معطوف کنند.
ایجاد کارگروه رسانه نیز مورد پیشنهادی مدیران مسئول به استاندار همدان در این نشست بود که قطع به یقین می تواند راهگشای بسیاری از دغدغه های موجود در حوزه مطبوعات استان و ارتباط مطلوب تر با مدیریت ارشد استان در عرصه اطلاع رسانی خواهد بود.
بهره مندی از تجارب خبرنگاران به عنوان مشاوران رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران نیز از دیگر موضوع های مورد توجه و پیشنهادی به استاندار همدان بود.
برخی از مدیران نشریه های محلی نیز دغدغه مشکلات مالی موجود در چرخه انتشار را مطرح کردند که بدون تردید تحقق سند اطلاع رسانی کمک شایانی در کاهش این مشکل مشابه در رسانه ها را در پی دارد.
چارچوب این سند برپایه اطلاع رسانی پیرامون ارایه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در راستای خدمات رسانی موثر و مفید به مردم جامعه و تحقق مطالبات عمومی ، سفارش هایی را در قالب انتشار گزارش – آگهی را برای جراید به دنبال خواهد داشت که به طبع آن هزینه چاپ را نصیب رسانه ها خواهد کرد.
این سند می تواند زمینه ساز تقویت چرخه اقتصادی نشریات شود تا از این طریق بتوانند بخشی از هزینه ها را جبران و به لحاظ مالی تامین شوند.
برگزاری دوره های آشنایی مدیران با نقش و جایگاه رسانه ها در کمک به تحقق اهداف و خط مشی دستگاه های اجرایی نیز از دیگر خواسته های مطرح شده در این نشست بود.
رسمیت شناختن رسانه های استان نیز از مهمترین خواسته مدیران مسئول از استاندار و استفاده از ظرفیت مهم رسانه ها از سوی دستگاه های اجرایی بود.
از دیدگاه اصحاب رسانه، تبدیل تهدیدها به فرصت ها و برچیده شدن عینک بدبینی از سوی مدیران اجرایی در مقابل انتقادهای منطقی رسانه ها و بهره مندی از این ظرفیت اطلاع رسانی گسترده در توسعه فراگیر استان مورد تاکید فراوان قرار گرفت.
استاندار همدان نیز استقبال از نقد منصفانه و راهگشا را رویکرد رسانه ای خود دانست اما تاکید کرد هر اندازه که جریان سازی خبری را توصیه می کند، حاشیه سازی را نمی پذیرد و انتظارش از رسانه ها تقویت امید در جامعه، مثبت گرایی و پردازش مسایل امیدبخش در جامعه است.
شاهرخی تورگردانی رسانه ها را نیز از مدیران دستگاه های اجرایی مطالبه کرد و اذعان داشت در دوره مدیریتش در استان حق شکایت از رسانه ها از جانب مدیران ممنوع است.
این نشست بارقه های امیدبخش را در حوزه اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایجاد کرد تا در سایه حمایت های همه جانبه استاندار ، نه تنها نسبت به تقویت چرخه اقتصادی مطبوعات دلگرم شوند بلکه زنجیره رسانه ای مستحکم تر از گذشته، بر مدار اهداف توسعه گرایانه مدیریت ارشد استان پیش برود.
گزارش: میثم ناصرنژاد
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.