به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز شنبه در نشست اتاق فکر هیات اندیشه ورز استان که با حضور جمعی از صاحب نظران و اساتید دانشگاه ها برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری هیات های اندیشه ورز، برنامه ریزی لازم برای ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را هدف اصلی راه اندازی این هیات عنوان کرد.
وی با تاکید براینکه اگر در پیشگیری اجتماعی به‌ خوبی فرهنگ ‌سازی کنیم سایر موضوعات به اقدام های سلبی و پیشگیری انتظامی منجر نخواهند شد، افزود: موضوع اتاق فکر با توجه به نقش ارزشمند آنها می تواند بازوان توانمندی برای مدیران دستگاه های دولتی و اجرایی استان باشد.
بیدخام، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی را از جمله آسیب های اجتماعی دارای اولویت در کشور برشمرد و اظهار داشت: اقدام های پیشگیرانه ویژه در قالب طرح های پیشنهادی مصوب از سوی هیات اندیشه ورز استان می تواند در کنترل و کاهش این معضلات اجتماعی راهگشا باشد.
وی با اشاره به تاثیر و نقش اتاق ‌های فکر و هیات های اندیشه ورز در پیشرفت فکری و اجرایی دستگاه ها و سازمان های دولتی، یادآور شد: یکی از فواید مهم هیات های اندیشه ورز به کار گرفتن خرد جمعی است که باعث می‌شود خروجی کار هم با اشکال کمتری روبرو باشد.
بیدخام با اشاره به مصوبات جلسه شورای اجتماعی کشور در خصوص ارائه طرح های فوق ‌العاده، تصریح کرد: همگان موظف به انجام کارهای فوق‌ العاده هستند به این طریق که برنامه‌ های عملیاتی دستگاه‌ ها، شامل طرح های ابتکاری در جهت تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، پیشگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی، نشاط اجتماعی و سایر مباحث مرتبط دریافت و برای بررسی و طی فرآیند اجرا در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان منعکس کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نگاه کلان به موضوع های اجتماعی و نحوه مدیریت آنها در دستگاه های اجرایی را وظیفه هیات اندیشه ورز دانست و افزود: این مهم باید با مشارکت، همکاری و هم‌ افزایی بین بخش‌های مختلف سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی محقق ‌شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.