به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد افزود: دولت در سال های اخیر توجه ویژه ای به سمن ها و تشکل های مردم نهاد غیردولتی با هدف استفاده از ظرفیت و توان این تشکل ها برای دستیابی به اهداف اجتماعی ، کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی داشته است.
وی گفت: سمن ها بخشی از سرمایه های اجتماعی جامعه هستند که برای تقویت و توانمند سازی آنها باید از هرگونه حمایت لازم و راهکار قانونی استفاده شود.
وی اظهار داشت: هر جامعه ای برای توسعه در عرصه های مختلف نیازمند استفاده از ظرفیت سازمان های غیردولتی و افزایش سطح مشارکت عمومی بوده و در راستای کاهش تصدی گری دولت در امور مربوط به مسائل اجتماعی و واگذاری امور مردمی به این گونه سازمان ها در تلاش هستیم.
وی با توصیه به مسئولان دستگاه های اجرایی برای افزایش همکاری با مسئولان سازمان های مردم نهاد افزود: هر مسئولی که همکاری بیشتری با سمن ها داشته باشد موفق تر از سایرین در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.
او با اعلام آمادگی برای حمایت تشکل های مردم نهاد غیردولتی گفت: انتظار از این سمن ها حرکت در چارچوب اساسنامه تشکیلات و مقررات اعلام شده در پروانه فعالیت آنهاست.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.