به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در شورای گفت وگوی دولت با تشکل های مردم نهاد استان زنجان، افزود: تشکل ها باید استقلال کامل داشته و در کنار دولت باشند، هر اندازه تشکل ها قدرتمند باشند، در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، آب، سلامت، مبارزه با آسیب های اجتماعی و سایر بخش ها ورود بهتری خواهند داشت.
وی اظهار کرد: مواظب باشیم و مراقبت کنیم تا تشکل هایی که باید برای جامعه فرصت ساز باشند، به تشکل هزینه تراش و تهدیدساز تبدیل نشوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دولت ها به تنهایی قادر به حل معضلات اجتماعی نیستند و نیازمند مشارکت قاطبه مردم برای حل این مسائل هستند.
استاندار زنجان با تبیین شرایط کشور در حوزه آب و برق، افزود: در شرایط مناسبی نیستیم، هرچند زنجان هنوز وارد بحران آبی نشده، اما باید مصرف آب و برقمان را کنترل و مدیریت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.
وی اضافه کرد: ما از تشکل ها انتظار داریم تا در تبیین این موضوعات مهم در بطن جامعه همیار مسئولان کشور بوده و در این راستا همکاری های لازم را انجام دهند.
درویش امیری اظهار کرد: به خاطر جلوگیری از گسترش معضل اعتیاد در بستر جامعه، پیشنهاد می کنیم تشکل ها در کنار اهداف تعریف شده شان، درباره معضل اعتیاد نیز اطلاع رسانی کرده و خطرات آن را به گوش همه مردم برساند.
استاندار زنجان با بیان اینکه اعتماد یک سرمایه اجتماعی است، گفت: بیایید در گسترش و حفظ اعتماد اجتماعی تلاش کنیم و امورات خود را قانون مندانه انجام دهیم.
وی با تشریح وضعیت ویژه کشور در حوزه اقتصاد، افزود: برای مقابله با ائتلاف آمریکا، اسرائیل و عربستان، باید مقاومت همراه با انسجام و اتحاد ملی داشته باشیم.
درویش امیری ادامه داد: در غیر اینصورت مقاومت در برابر استکبار همراه با ادامه دادن اختلافات داخلی، منجر به ایجاد هزینه های سنگین برای کشور و ملت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، آمار تشکل های مردم نهاد تا پایان سال گذشته 335 سمن است، که قبل از این تا پایان سال 92، 142 تشکل بود.
8068/ 3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.